dinsdag 1 oktober 2019

Een nieuwe garderobe...

Een paar weken geleden was er 
een heel lief meisje jarig... *Ü*...

Dat meisje is nu al weer drie jaar!

Vandaag was ze hier weer een dagje.
En dat herinnerde mij eraan dat ik 
jullie nog wat nieuwe kleertjes voor
haar poppengarderobe wil laten zien.


De stofjes had ik al een poosje in huis.
Omdat ze zo vrolijk zijn!

En nu kwamen ze heel goed van pas.
Want pop had nieuwe luiers nodig.

Gemaakt met nieuwe stofjes
 en met mooi dunne flanellen omslagdoekjes 
van toen de kinderen nog klein waren.

Ik had het altijd nog bewaard.


Het naaien van de garderobe was 
nog een hele uitdaging.

De patroontjes die ik had pasten niet heel erg mooi.

Dus werd er getekend en geknipt met papier.
Hier nog weer wat erbij en daar nog weer wat eraf.

De luiertjes sluiten nu mooi
 om die hele kleine poppenbilletjes en -beentjes.


Deze spuugdoekjes zijn een kleinere versie
van de grote.

Uit één gastendoekje kan ik er
met gemak vier maken.

Maar eerst maar deze twee gedaan.


Dit jurkje is ook een eigen ontwerp.

Net als bij de luierbroekjes
vooral tekenen, knippen en corrigeren.

En dan heb je alleen nog maar 
een papieren patroon.


Of het met stof
 ook nog goed uitpakt 
blijft dan een verrassing.

Maar dat lukte wonderwel.

De jurkjes kunnen 
aan beide kanten gedragen worden.

Dat had het poppenmoedertje
 al heel snel in de gaten.


Met zorg werden elke keer een luier
 met een jurkje uitgezocht.

De pop had de kleertjes nog niet aan of roetsj...
daar ging alles al weer uit.

En begon het uitzoeken en aankleden opnieuw.

Nu ga ik maar eens wat verzinnen
 voor een jasje met sjaal en muts.

Want met zulks herfstachtig weer
moet pop toch wel wat warms hebben
wanneer ze met haar poppenmoedertje
naar buiten mag... *Ü*....

XXX

11 opmerkingen:

Marianne zei

Super leuk! Hier ook een meisje van gisteren net 3 jaar. Pop moet ook nodig wat kleertjes erbij.

marga zei

Wat een schattige kleertjes allemaal.
Daar zal het poppenmoedertje ook heel erg blij mee zijn.
Groeten
Marga

Jeanny zei

Wat schattig en wat zal het poppenmoedertje daarvan genieten😍

Annelies zei

Wat leuk, zeker als je dan ziet hoe er mee gespeeld wordt.

Hobbyrita zei

De pop en poppenmoeder hebben maar wat geluk met een oma als jij die dit alles zomaar kan maken, zo'n held ben ik niet in naaien helaas, ik probeer wel eens wat, maar niet zoals jij dat kan!! En dan nog aan beide zijden te dragen, wow!

Dientje zei

Wat een gepruts is dat met die kleertjes. Vroeger veel gedaan voor de nichtjes. Leuk geworden. Geen wonder dat er zoveel aan en uit moet. Groet, Dientje

kaneeltje zei

Wat een leuk gepriegel en het helemaal waard als ze er zo blij mee is!

Frea zei

Wat een mooie poppengarderobe. Bij het lezen van je blog ging ik direct jaren terug in de tijd. Van de restanten van de jurken van mijn dochters heb ik hele garderobes voor baby born gemaakt. Zo leuk om te doen. Jou kleindochter boft maar met zo’n oma.

dutchdolly zei

Wat een leuke en moderne kleertjes, mooi gedaan! Zelf probeer ik kleertjes te naaien en breien voor poppenhuispoppen, nog erger gepriegel. Soms heb ik wel patroontjes, maar sooms probeer ik het ook zelf. Die poppetjes zo zo klein dat je ze niet makkelijk aan kan kleden, dus meestal worden ze aan de achterkant dichtgeplakt. Jammer genoeg heb ik alleen kleinZOONS.

Truus zei

Dat is een mooie set kleertjes en luiers geworden!
Geen wonder dat jarige Jet steeds nieuwe combinaties uit probeerde.
Jasje kun je ook breien/haken dan kun je al werkende wat toevoegen of nauwer maken.
Heb de poppenkleertjes nog die mijn moeder gemaakt heeft voor een pop van mij.
Helaas wil mijn kleindochter niet met poppen spelen al heeft ze die wel.
Succes met het maken en een goede dag
groetjes, Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Wat heb je dat mooi gemaakt!