donderdag 7 mei 2020

Tijd over...

Er is genoeg te vertellen.

Dus voorlopig komen er weer
 als vanouds regelmatig wat blogjes.

Door het thuisblijven en afstand houden
komt er als vanzelf meer tijd vrij.

Daardoor werden er wat werkjes
opgepakt die anders nog even waren
blijven liggen.


Zoals deze mooie haakrol van Bianca.

Deze CAL (=Crochet-A-Long) is al 
heel wat weken bezig. 
De groep op FB heet "Onze Haakrol".

Nieuwe patronen zijn gratis te downloaden.
Voor de oude patronen
 wordt een vergoeding gevraagd.

Ik heb de patronen braaf elke week bewaard. 


Op het onderste gedeelte wil ik nog
iets borduren.

Maar wat... dat weet ik nog niet precies.


Het tweede deel is zo leuk!

Je hebt eerst hele rare lussen...
en dan ineens...

... wordt het een prachtig vlechtwerk. 


Ik haak met haaknaald 1.25 mm.
Het garen heb ik ooit op een braderie gekocht.

Het haakt heel erg prettig.

Zo'n spijt dat ik de andere koon
heb laten liggen...

Heb jij dat ook wel eens?

8 opmerkingen:

Annelies zei

Volgens mij heeft Bianca, ivm Covid-19, alle patronen vrij gegeven en hoeft er niet meer voor betaald te worden. Het is heerlijk werken aan de haakrol.

foekie's fashion zei

Leuk he die haakrol. Ik heb ze ook opgeslagen, nog geen tijd. Ben nog met een breirol van jou bezig. Ook zo leuk!

Karen - Quilts...etc. zei

what is it that you are crocheting? it is very pretty and delicate looking.

marga zei

Ik zag de rol al bij Annelies. Ben iet zo'n haakster maar vind het wel prachtig.
Groeten
Marga

Annabel zei

Wat leuk zo'n haakrol! En het vlechtwerk is prachtig! Ben benieuwd welke steken er nog bij komen. Fijne avond!

Hobbyrita zei

Mooi die haakrol, maar ik haak niet zo graag... Maar dit wordt vast weer prachtig! En dat je spijt hebt van die 2e koon, dat herken ik ja...

Anoniem zei

Beste Annelien , graag wil ik patroon van deze haakrol . Ik weet niet hoe ik eraan kan komen. Ik heb namelijk geen Facebook.
Greet Hoek

Annelein zei

@Greet Hoek, helaas kan ik je daar niet mee helpen. De ontwerpster van deze haakrol heeft de patronen alleen voor leden van haar facebookgroep ter beschikking gesteld. Je zou nog in je kennissenkring kunnen kijken of daar iemand FB heeft. Hopelijk gaat dat lukken. Ik begrijp dat dit niet het antwoord is wat je had gehoopt. Zelf ben ik ook niet meer op FB dus weet ik ook niet of dit patroon daar nog beschikbaar is. Hartelijke groet, Willeke