vrijdag 16 april 2021

Het werd tijd...

Wat is er veel te vertellen
 na maanden van blogstilte.

Waar juist dát mij andere keren tegenhield
heb ik vandaag bedacht gewoon maar weer te beginnen 
alsof ik gisteren nog heb geblogd.

Het is nog wat behelpen 
met mijn nieuwe tablet...
het werkt nét iets anders 
en de foto's zijn ook nog 
een hele uitdaging om te plaatsen.

Of wat te denken van de regelafstand
die niet doet wat ik wil.

Dat probleem is intussen verholpen...
... *Ü*...


Vandaag is een bijzondere dag
waar ik niet aan voorbij wil gaan.

De geboortedag van mijn lieve mama
 die 25 jaar geleden 
een paar dagen voor haar verjaardag overleed.

Deze zonnige dag past zó bij haar...
ze is deze dag veel in mijn gedachten.


Op de keukentafel ligt dit borduurwerk. 

Een prachtig kado van 

Op Instagram was een giveaway
en tot mijn grote verbazing
kreeg ik een berichtje
dat ik de gelukkige was.

Het duurde even om het goed
 tot me te laten doordringen.


Ik mocht een patroon uitzoeken 
en kreeg er het borduurgaren... zijde...
én de stof bij.

Ik ben voor het nieuwste patroon 
QUAKERS PRIDE
gegaan.


Het kwam precies op 
het juiste moment.

Al een paar weken 
kwam er niets meer uit mijn handen.  

Er werd niet geborduurd...
niet gequild of gebreid.


Het is een prachtig ontwerp.

En met de eerste steekjes
 kwam ook het borduurplezier 
weer terug.


Het afgelopen weekend heb ik mijzelf uitgedaagd
met een 24 uur borduurchallenge.

Daarvan zijn er uiteindelijk 20 geborduurd.


Het lijkt erop dat mijn borduurplezier 
weer terug is.

Er worden lijstjes gemaakt van borduurwerkjes 
die ik graag (af) wil maken.

Nu nog ontdekken hoe ik
 de foto's kan draaien ...

Maar mijn eerste blog is een feit...
hopelijk kan ik de opstartproblemen snel oplossen.

In ieder geval wens ik je
 een heel fijn weekend...
...*Ü*...

9 opmerkingen:

Marianne zei

Fijn! Ik moet ook weer de moed bijeen rapen om te beginnen.

Marlien zei

Welcome back.
Het is inderdaad ff zoeken met de nieuwe software.

Annelies zei

Fijn weer een blogje van je te lezen.
Ouders, ook die van mij, blijven altijd een plaats in je hart houden. Iedere bijzondere dag denk ik aan ze.

Het ligt niet aan je tablet dat dingen moeilijker gaan aan de achterkant van je blog. Ik vind het steeds lastiger een blogje mooi te plaatsen. Moeite met foto's, regelafstand, bepaalde dingen die verdwijnen. Wel jammer.

Geniet van het borduren. Het wordt erg mooi.

anja zei

Leuk dat je weer terug bent! Sterkte, het zal een lastige dag voor je zijn. Wat heb je een prachtige prijs gewonnen, veel plezier met het borduren!

Karen - Quilts...etc. zei

a beautiful stitching package - always nice to remember our mothers

Coby Breitner zei

Heerlijk hoor weer een blog van je te zien. En een nog mooier borduurwerk. Ik hoop echt dat het plezier van beide blijft. Ik geniet in ieder geval mee.
Fijne zondag

Anne Hoebrechts zei

Zo blij u weer te kunnen lezen. Dank u

Anne Hoebrechts zei

Zo blij u weer te kunnen lezen. Dank u

Annelein zei

Dank jullie wel voor de live en hartverwarmende reacties. Ik ben ook blij weer te bloggen... begrijp niet waarom ik het niet eerder heb opgepakt...