woensdag 5 mei 2021

Rood-wit-blauw (vervolg)...

Het volgende was een rand met zandlopers.

Tijdens het patchen van het middenstuk
had ik al nagedacht over de stofjes
die ik zou gebruiken.


Het streepje moest in ieder geval terugkomen...
... het geeft de quilt zoveel meer karakter...

Maar welke tussenrand ga ik gebruiken?

Wat mij helpt is veel uitproberen...
... foto's maken... vergelijken...
en dan een keuze maken.

Dit blauwe ruitje heeft
sterk mijn voorkeur.


Daarna waren de hoekblokken aan de beurt.

Daar is niet lang over nagedacht.

Ik heb één voordeel.
De quilt zou gemaakt worden 
met de stofjes die ik al had...

Dan is het meer een kwestie
van de knoop doorhakken.

... *Ü*...


Het strijken van die hoekblokken 
was trouwens een heel ander verhaal...

... maar het is goed gekomen.


Daarna volgde een rand met deze stofjes.

Zacht en felblauw.


Door het gebruik van witte katoen
wordt ook deze quilt vanzelf weer
een "frisse" quilt.

Het patroon heeft steeds een terugkerend
patroon van blokjes van gelijke breedte.

Maar ik ga met tussenranden werken...
waardoor dat effekt wegvalt.

Scheelde meteen een hoop werk...
... nu kon ik driehoekjes tussen de wybertjes gebruiken.
...*Ü*...


Toen alles netjes aan elkaar zat
werd alles weer op de grond uitgelegd.

Je blijft er wat dat betreft wel lenig bij.

Want daarna op de salontafel klimmen om alles
een beetje goed vast te leggen met de camera.

Hier en daar nog weer wat veranderen.

En het proces herhaalt zich zo een paar keer.

Je hebt echt geen sportschool nodig...
... *U*...
(wordt vervolgd)

XXX

9 opmerkingen:

Truus zei

Je rood wit blauwe quilt wordt echt een Hollandse quilt en fris van kleur!
Ja ik weet Engeland en Frankrijk hebben dezelfde kleuren in hun vlaggen,maar dit doet gewoon echt Hollands aan!
Heb al gehoord dat we dit jaar weer een warme zomer krijgen,dus bereid je maar voor!
FB gebruik ik alleen nog voor de hobby sites en verder plaats ik zelf ook maar weinig.
Wist je dat je zelfs op FB opgelicht kunt worden? Kreeg onlangs een berichtje zgn van een hobbysite waar k net een live filmpje van had gekeken. Je kunt daar ook wat winnen als je de site op je tijdlijn openbaar zet--geen zin in. Maar kreeg toch een berichtje van hen dat ik een prijs had gewonnen. Moest even wat gegevens invullen en dan kreeg ik mijn prijs. Gekeken maar ze vroegen ook naar mijn betaalgegevens--vreemd.... Naar gevraagd waarom dat nodig was-ja was nodig. Niet gereageerd verder en ater was het logo van de site veranderd in een profielfoto van een vrouw met een doek om het hoofd.
Weer wat geleerd en zo word je steeds meer achterdochtig.
Sorry voor het hele verhaal....
Een gezellige binnen dag!
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@ Truus - Juist fijn even een berichtje van jou. Kan mij voorstellen dat het een nare ervaring was. Goed dat je kritisch en oplettend was.

Ik vind het ook echt Hollandse kleuren. Dat van die warme zomer... met dit soort dagen een fijn vooruitzicht.

Jij ook een fijne dag gewenst...

Annelies zei

Een prachtige quilt, helaas ligt die bij mij meer dan stil. Heb een groot gebrek aan tijd.

Karen - Quilts...etc. zei

I love the center block of your quilt

Marguerite zei

Wat word je quilt mooi in rood wit blauw. Heel anders dan die van mij. Zou hem zo nog een keertje maken als ik jou kleuren zo zie

Hobbyrita zei

Hoe prachtig is dit!!! Hier ben ik echt jaloers op, ik vind patchwork echt prachtig, maar heb er niet echt aanleg voor, ik kan wel de stofjes kiezen en bij elkaar doen matchen, maar het patroon perfect in elkaar naaien is minder mijn ding. Ik hou het veilig bij breien! Maar jij maakt hier een prachtige quilt om trots op te zijn!

miekequilt zei

Ik vind het een enige quilt. Heel mooi die zachte kleuren met af en toe wat fellers. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Annelein zei

@ Annelies - Ja tijd... we komen uren in de dag tekort.

@ Karen - Yes it is...

@ Marguerite - Dank je... Het is een heel andere stoffenpallet dan een paar jaar geleden... ben zelf ook blij dat het goed uitpakt.

@ Rita - Dank je... breien is ook heel leuk!

@ Mieke - Ik ook... hopelijk ergens deze zomer...

Chookyblue...... zei

This one is just beautiful..... Looking forward to it coming together.......