dinsdag 4 mei 2021

Nog meer rood-wit-blauw...

Mijn rood-wit-blauwe quilt ligt
nog steeds te wachten om gedubbeld te worden.

Maar wist je dat ik nog een rood-wit-blauwe quilt
 aan het maken ben?


Het is een QAL, (Quilt-A-Long)
van Dorry (klik), Claudine's quilt.

Toen nog een freebie.

Tijdens de zomervakantie van vorig jaar
was dit mijn projekt.

Het gaf afleiding en ontspanning.


Eerst werd er getekend en genummerd...

...daarna stofjes uitgezocht...

...veel geknipt en geplakt...
... en weer geknipt.


Een goede voorbereiding is het halve werk 
zeggen ze wel eens...

... en dat is met deze quilt zeker het geval.


Er werd gepatched, geregen en ringen 
aan elkaar genaaid.

Wanneer ik dit bericht schrijf ervaar ik bijna weer
het plezier dat ik toen had...
... *Ü*...


Het was vooral aldoende ontdekken
wat het beste werkt.

En of het door de vakantie kwam?

Het werkte ...ondanks het gepruts soms...
...heerlijk ontspannend.


Ik zat veel binnen met mijn lapjes...
...buiten was het vaak té warm.

Want wat hebben we prachtige vakantiedagen gehad.


En toen de grootste klus van de quilt.
Het middenstuk vastzetten in deze lichtblauwe lap.

Eerst werd alles netjes
 naar binnen gevouwen en geregen.

Maar zoals je al kunt zien oogt dat niet mooi.

Volgens mij heb ik uiteindelijk
 de lichtblauwe lap
 op de cirkel geappliceerd.

Hier en daar werden een paar steekjes uitgehaald
en opnieuw vast gezet.

Nét zolang tot ik er tevreden mee was.
(wordt vervolgd)

XXX

3 opmerkingen:

Coby Breitner zei

prachtige kleuren

Annelein zei

@ Coby - dank je... *Ü*...

Carl & Mickie Yeates zei

This is beautiful. I love it.