donderdag 27 mei 2021

Spring Sampler en regen...

Wat hebben we een raar voorjaar.

Zaten we in februari al te genieten van de zon...
nu staat hier bijna dagelijks de verwarming nog te loeien.


Vandaag is een echte regendag.

In de ochtenduren zijn al heel wat steekjes geborduurd.

De cijfers in de onderste rand...
... wat letters van het kleine alfabet...
... en de motiefjes rechts van het alfabet.


De vakjes met doorrijgjes en holbeinachtige steekjes
zijn een leuke afleiding en uitdaging.

Het vakje helemaal rechts in de middelste rij...
... daarvan heb ik de voor- en achterkant
identiek gemaakt.


Je wilt niet weten hoeveel tijd daar in is gaan zitten...
... maar tijd is nooit een probleem voor een echte handwerkster.

Zo blij met het resultaat... *Ü*.

De laatste twee vakjes bewaar ik 
helemaal tot het allerlaatst.

Ik kreeg een vraag over het garen dat ik gebruik.
Degenen die veel naaien herkennen het meteen...
het is Gütermann garen, 100% polyester.
Kleurvast en ijzersterk.


Vandaag hoop ik een heel eind 
te komen met het grote alfabet.

Mocht het nog ergens droog worden
dan lekker even naar buiten
een frisse neus halen en de benen strekken.

XXX

6 opmerkingen:

Annelies zei

Wat wordt deze lap mooi. Dankzij jou heb ik het patroon. Ik hoop binnenkort een gaatje te vinden. Hij is zo divers.

marga zei

Geweldig zo mooi. En dan dat dunne garen. Echt een uitdaging die er prachtig uitziet.
Groeten
Marga

Truus zei

Je bent al weer een heel stuk verder dan de laatste keer.
Was het gezellig met je logee?
Geniet van de zonnige dagen die komen!
groetjes,Truus uit Drenthe

Chookyblue...... zei

this is a beautiful cross stitch..........
you left a message on my blog about zoom sewing but I don't have your email as your comment came thru as no reply........
if you can let me know your email address mine is chookyblue2@gmail.com

loulee zei

Such a stunning piece of work.
It was lovely to meet you in Chooky's Zoom party, hope to see you again.

Flickenstichlerin zei

Wunderschöne Stiche liebe Annelein. Bei dem schlechten Wetter war es die beste Idee ein paar Stiche zu machen. Es war mir eine Freude, Dich auf der Zoom Party von Chooky kennenzulernen.