vrijdag 27 mei 2022

Churn Dash Quilt QAL...

 Ik had er nog nooit van gehoord,
maar herkende het blok wel.

Geen idee welke Hollandse naam wij eraan geven.

bron: blog Chooky

Chooky Blue heeft een leuke Quilt Along bedacht.

Wanneer je een blog hebt 
ben je van harte uitgenodigd om mee te doen.

Het zou leuk zijn 
wanneer er meer "Dutchies" meedoen.

Wie weet kunnen we dan
 een keer een meeting organiseren.

Je kunt je aanmelden bij Chooky.

Dan komt jou blog ook
 op deelnemerslijst te staan.

Het patroon stond al op mijn lijstje voor ooit...
... *Ü*...

Na nog twee kleine duwtjes in de rug was ik om... 
met dank aan Loulee en Choocky
... *Ü*...

Je bent vrij om de quilt 
naar eigen inzicht te maken.

Groot, klein, het maakt niet uit.

Het is de bedoeling om in vier maanden 
de blokken af te hebben
 en dan in de vijfde maand
 de quilt in elkaar te zetten.

Nu weet ik dat de Australische
 en Amerikaanse meisjes veel met de naaimachine doen,
maar met de hand moet het ook te doen zijn.

Ik weet alleen niet of het mij lukt
 in een maand de blokken aan elkaar te zetten.

Maar dat is van latere zorg.

De quilt die Chooky maakt bestaat uit 32 blokken.

Eind juni moeten de eerste blokken af zijn.
In oktober zetten we dan de quilt in elkaar.

De blokken zijn 9 inch groot.
Zelf neig ik naar 6 inch.

Carole (klik) heeft met behulp van EQ8 een patroon getekend
en in twee maten in een quilt verwerkt.

Bron: Site Andover Fabrics

Ook vond ik een mooi gratis quiltpatroon (klik)
van Jo Morton.

Even naar beneden scrollen en
op de afbeelding klikken om te downloaden,
het heet Sugar and Spice.

bron: Etsy

Dit is een kooppatroon die je hier op Etsy kunt vinden.

Ook mooi met afwisselend 
een donkere en lichtere achtergrond.

Nog wat anders.

Heb je een blog en vind je het leuk om te zoomen
 met meiden over de hele wereld? 

As zaterdag verzorgd Chooky weer een zoommeting (klik).

Dit keer ter ere van het 10-jarig bestaan
 van haar eigen "shed"... *Ü*.

Je moet wel een nachtuil zijn of een
hele vroege vogel ivm het tijdsverschil.

Wanneer je je aanmeldt bij Chooky,
zie link hierboven,  krijg je vanzelf een uitnodiging.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Er zijn natuurlijk heel veel leuke foto's te vinden op pinterest
 maar ivm copyright hou ik het hierbij.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooie quilt maar ik heb geen blog ik lees ze alleen maar,dus meedoen is in dit geval niet mogelijk .
Voor mij blijft een quilt het mooiste als je het met de hand maakt ,met de naaimachine is wel productiever maar de sfeer is er niet .
Succes met je nieuwe project ben wel benieuwd naar je blogjes .

Gr Petra.

Annelein zei

@Petra, meedoen kan altijd hoor Petra. Gewoon gezellig thuis je eigen ding doen. Ik maak mijn quilts ook het liefst met de hand. Van patchen op een naaimachine word ik alleen maar zenuwachtig... ;).

Dientje zei

Ik zou ook geen NL naam weten. Want wat maak je van de aparte betekenissen en zie je dat dan ook in het blok? Ik doe er niet aan mee en ik ga het wel via jou volgen. Groet, Dientje.

Annelein zei

@Dientje, gezellig dat je het hier komt volgen.

Truus zei

Leuk patroon en zou ook geen Nederlandse naam weten hiervoor.
Benieuwd naar je vorderingen met deze quilt en de blokken zijn niet moeilijk om te maken.
Het liefst werk ik ook met de hand, want dat geratel van de naaimachine vind ik maar niks. Behalve voor de lange biezen aanzetten ,dan gebruik ik de naaimachine nog wel eens.
groetjes, Truus uit Drenthe

loulee zei

Me!! How is this my fault? LOL
It is nice that you are joining us for the sew along. I hope you enjoy it and have a lovely quilt at the end. Don't rush, Chooky has set the eight blocks per month, but just go at your own pace, this is a sew along, not a sprint.

Annelein zei

@Loulee, yes you ;) LOL. Love to do this together. No rush... Just enjoying every stitch...