donderdag 26 mei 2022

Rood-wit-blauw (vervolg)

Over mijn eerste quilt in deze kleur
kun je hier lezen.




De laatste keer dat ik met deze quilt bezig ben geweest
is in oktober 2020.

En hoewel de latten voor het dubbelen
al meer dan een jaar liggen te wachten...
... is het nog steeds niet gebeurd.

Voor de vakantie wil ik hem hebben gedubbeld.

Nu weer verder met het verhaal 
van mijn tweede quilt
in de Hollandse driekleur.

In mijn vorige bericht (klik)
heb ik linkjes geplaatst
naar eerder blogjes over deze quilt.

De quilt is gemaakt met een
 toen gratis patroon van Dorry.


Begin dit jaar, maart/april,
 heb ik de moed bij elkaar geraapt
en ben met deze quilt verder gegaan.

Niet omdat het veel werk zou zijn,
maar wat als het niet lukte?

Alle randen en het middenstuk 
waren al lang gepatched.

Dus mezelf maar gewoon spreekwoordelijk
bij mijn nekvelletje gepakt.


Dit was het grootste struikelblok. 

Het patchen van het middenblok aan de eerste witte rand.

Ik leg de lat voor mijzelf heel hoog...
en dat werkt verlammend.

Hmm... wat een inzicht... *Ü*...

Dus werd de lat een stuk lager gelegd.

Gewoon aan elkaar zetten...
... het is wat het is.


Hoewel ik plakvlieseline heb gebruikt
was het middenstuk niet helemaal vierkant.

Wat meet- en tekenwerk doet dan wonderen.
Weer een voordeel van plakvlieseline.

Wat ook fijn meewerkte was dat de quilt
 uit blokken van 10 cm is opgebouwd.

Dat heb ik op de tussenbiezen 
en het middenstuk afgetekend.

Misschien heb jij ook nog ergens zo'n onaf project liggen
omdat je de lat voor jezelf heel hoog legt. 

Het oppakken en afmaken
geeft zoveel meer plezier
dan het idee dat je ooit...
... vul zelf maar in


Zit het vierkant er perfekt in?

Echt niet.
Maar dat hoeft ook helemaal niet.

Want in het geheel valt het helemaal niet op.

Ik heb mijn lesje geleerd...
... *Ü*...

XXX

5 opmerkingen:

Annelies zei

Mooie kleuren. Mijn quilt van Dorry heeft ook aandacht nodig.

Annelein zei

@Annelies, ben benieuwd hoe ver je er mee bent. Maar die hexagon mysterie quilt is een megaklus. Knap dat je daarmee "bij" bent.

loulee zei

It is a beautiful quilt. I sometimes think that we are too hard on ourselves and see amny things in our work that others do not.

Anne Hoebrechts à Enghien zei

Zo blij u weer te mogen lezen ! En dan nog 6 posten in een keer, het was al een korte tijdje dan ik het geprobeerd had. Van de morgen voelde ik niet zo goed, nu na u te lezen hebben heb ik moed bijgekregen. Dank u voor uw heel mooie blog

Annelein zei

@Anne Hoebrechts
Wat een lief en attent bericht. Dank je wel. Fijn dat je geniet van mijn blogberichten. Ik wens je een hele mooie dag.