maandag 30 mei 2022

Ring of Roses...

Nadat de rood-wit-blauwe quilt af was
ging ik weer verder met deze quilt.

Het laatste blogbericht
Over de Ring of Roses kun je hier lezen.

De Ring of Roses is wel wat anders geworden
dan volgens het patroon zou moeten.


Na de sterretjesrand kwam er 
een "omgekeerde" sterretjesrand bij.

36 sterretjes werden getekend,
 geknipt en gepatched.

Niet alle stofjes die Mienke had gebruikt
zaten nog bij de stoffenvoorraad.

Op Instagram werd al heel lief
door anderen aangeboden
om in de eigen voorraad te kijken.

Maar het leek mij een uitdaging
om het te doen met wat er was.


Een lieve vriendin had vorig jaar,
of is het het jaar daarvoor,
haar stofrestjes meegenomen naar de bee,
en daarvan kwam veel bij mij terecht.

Die werden nu gebruikt als aanvulling.

Zo krijgt deze quilt zijn eigen verhaal.

Daar hou ik wel van.


42 bloemetjes op de ouderwetse manier...
met kartonnetjes.

Die kartonnetjes had ik ooit bij Jookies gekocht...
...wie wat bewaart heeft wat...
... *Ü*...

Ik was nieuwsgierig hoe lang ik 
over een zo'n bloemetje deed...
... 1,5 uur per bloem...

Maar bij handwerken
gaat het vooral om het bezig zijn...
het plezier.


De sterretjes en bloemetjes werden netjes verzameld.

Af en toe werden ze uitgestald en mochten ze op de foto.

Dat is weer het fijne aan bloggen...
... je kunt een verslag maken met de foto's erbij...

Daarom krijgen jullie hier de komende tijd 
ook berichtjes te zien die eigenlijk "oud" zijn, 
maar die ik hier nog niet heb gedeeld.

Omdat dit blog voor mij 
ook een soort van naslagwerk is.

Momenteel lees ik mijn blog achterstevoren terug...
... ik ben nu bij het jaar 2016...
soms lees ik dingen terug
 die ik zelf al lang weer vergeten was
... *Ü*...


De quilt van Mienke lag de laatste weken telkens binnen handbereik.

Dat... en het plezier dat ik aan deze quilt beleef
hebben ervoor gezorgd dat ik
 in no-time de quilt gepatched had.


Regelmatig lag het op de grond
om te kijken hoe ik de lapjes er aan ging zetten.

Daarna werd er steevast een foto gemaakt
als back-up.

Soms werd er toch nog weer wat verschoven.


Het rode sterretje hier in de onderste rand
is nog door Mienke in elkaar gezet.

Ze ligt hier even tussen de andere sterren
omdat ik nog net één sterretje miste.

Ondertussen is er een omgekeerd sterretje gepatched
van dezelfde stof als die van Mienke.

Haar sterretje wil ik op de achterkant
van de quilt verwerken... met een label.

De bloemetjesrand zit ook al 
aan de quilt vast... 

Nu ligt de quilt even stil...
en zit ik te broeden op... hoe verder...

XXX

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Maakt u deze quilt af voor de familie van Mienke ,ik ken dit verhaal niet dus daarom deze vraag ?

Vr Gr. Ellen.

Annelein zei

@ Ellen, voor mijzelf, als een dierbare herinnering aan een lieve vriendin.

Anoniem zei

Een heel mooie herinnering ,dank voor uw antwoord.

Vr. Gr Ellen.

Dientje zei

Het blijft een prachtige quilt. Ben benieuwd hoe je hem afmaakt. Groet, Dientje

loulee zei

What a stunningly beautiful quilt. Well worth all the time and effort.

Truus zei

Een prachtige quilt met heel veel dierbare herinneringen aan Mienke.
Het lijkt alsof het midden omhoog komt...
Benieuwd naar het vervolg van deze Ring of Roses.
Fijne dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Chookyblue...... zei

Oh your quilt is gorgeous....I love the record that the blog holds for us......
We see the progress and it is wonderful......