vrijdag 16 september 2022

Hardanger...

 Bij het weer nieuw leven inblazen
van mijn blog kwam ik ook nogal
wat "oude" berichten tegen
die ik hier nog niet heb geplaatst.


Ik zal nog door mijn fotoarchief
moeten struinen om te achterhalen
wanneer ik dit gefotografeerd heb.

Ik vermoed in 2019.


Dit borduurraam gebruik ik eigenlijk nooit...
alleen voor dit project heb ik het 
tevoorschijn gehaald.

Ooit gekregen van een lieve nicht...
het was achter gelaten
in het huis dat ze hadden gekocht.


Het werkt prima voor hardanger.

De stof en het garen kocht ik
bij een borduurwinkel die heel kort
in onze stad is geweest.


Het patroon is uit een boek
dat ik tweedehands heb gekocht.

Als ik eraan denk zal ik daar 
nog een keer over schrijven.

Twee mooie naslagwerken...

- een "must" voor iedereen
die zich met hardanger bezighoudt -

... kwamen onverwachts op mijn pad.


Een klein proeflapje
kon dus niet achter blijven.


Wel jammer dat de borduurwinkel
weer snel verdween.

Je kon er prachtige stoffen kopen.


Zo'n borduurraam werkt heel fijn.

Met een borduurring zou
het borduurgaren teveel worden geplet.

Nu blijft alles even mooi...
en worden de steken mooi regelmatig.

XXX

2 opmerkingen:

Arish zei

Qué preciosidad. BESICOS.

Chookyblue...... zei

that is beautiful..........