dinsdag 20 september 2022

Hollands Erfgoed...

 Door de onrust in de wereld
voel ik de laatste tijd
heel erg de behoefte
om vast te houden aan oude waarden
 en tradities van mijn vaderland.


De quilt "Hollands Erfgoed"
vat dat voor mij heel mooi samen.

In juli 2020 ben ik
 met de eerste blokken begonnen.

Met veel liefde werden de stofjes 
bij elkaar gezocht.


De ster mag natuurlijk niet ontbreken.
Elke quiltster heeft
er wel eens één gemaakt.

En dan gaan mijn gedachten als vanzelf
naar de ster van Bethlehem....

...die de wijzen uit het Oosten
aanspoorden om op zoek te gaan.


En deze wybertjes...

...niet alleen in mijn jeugd
een piepklein snoepje...
... die je dan uit zo'n piepklein metalen blikje
moest zien te krijgen...

...maar ook altijd leuk als (tussen)rand.

Wel een werkje...
... *Ü*...


De westfalenstofjes doen het 
zo leuk in deze quilt.


De zes zandlopertjes vormen 
samen één blok.


Zandlopertjes... tijd...
 die als korretjes zand voorbij gaat.


Nog meer zandlopertjes...

Hoe symbolisch in een quilt
met de naam "Hollands Erfgoed".


Dit lieve stofje past prima
 bij de donkerblauwe rand.


Deze cirkel was een uitdaging
maar het is gelukt.

Het trekt nog een beetje,
maar dat wordt vast beter
wanneer ik de vlieseline verwijder.

Na het zien van al deze plaatjes 
beginnen mijn handen te jeuken 
om de draad weer op te pakken.

XXX

5 opmerkingen:

Dientje zei

Prachtige blokken. De blauwe zandloper en blauw binnenstuk vind ik heel mooi. Het wordt een mooie quilt. Hopelijk geeft de quilt je genoeg rust om alle ellende en onrust te kunnen weerstaan. Groet Dientje

loulee zei

This looks interesting. do share more.

Karen - Quilts...etc. zei

I hope you do pick up the thread again and continue to quilting work I would love to see what the end result will be - I love the red stars

Linda zei

Really beautiful. I love the red and white star. It looks very difficult. Thank you for the lovely pictures.

Quilting Moesje zei

Ik zie nu pas je mooie erfgoed blokken :0)) heel origineel ook en op een rustige manier de traditionele antieke sfeer komt zo over! Ben benieuwd hoe hij verder bij jou gaat worden !
Groetjes,
Simone