donderdag 6 oktober 2022

Een leuke verrassing...

 Vanmorgen was ik bij de
Handwerktentoonstelling in Vorden
van Vrouwen van Nu.


Er waren daar o.a. prachtige breirollen
te bewonderen.

Laat ik daar nu twee
 van "mijn" breirollen tegenkomen.

Zo leuk!!!

Dus de mand maar weer eens van boven gehaald...
en op zoek naar de rollen.


De crisis breirol van 2012...
...herkenbaar aan de korte breiwerkjes.

Het originele ontwerp is van Kristin Benecken,
zij heeft een paar jaar lang
adventssjaals ontworpen.

Met haar toestemming heb ik
haar patroon vertaald
 en omgezet naar een breirol.


Beginnen je handen te kriebelen?

De linkjes voor deze rol vind je 
in de linkerkolom bij het kopje
"crisis breirol 2012".


En de winterbreirol van 2019...
herkenbaar omdat er alleen maar 
rechte en averechte steken zijn gebruikt.

De samenstelling is helemaal mijn eigen ontwerp.


Ook hiervan vind je de linkjes
 in de linkerkolom bij het kopje
"winter breirol 2019".


Het is een hele lap die ik
in december 2019 
hier deelde op mijn blog.


Massaal werd er in Nederland...
 en ver daar buiten...
 meegebreid.


Het was voor mij een verrassing
om de rollen zo tegen te komen.

Leuk om ze in het "echt" tegen te zien.

Misschien is het dit jaar weer tijd
voor een nieuwe rol... 
... daar ga ik maar eens op broeden.

XXX

6 opmerkingen:

marga zei

Ik heb inmiddels 6 breirollen. Met heel veel plezier gemaakt. Bijna allemaal gemaakt met de patronen die jij voor ons vertaalde. Ook de laatste met het mooie patroon aan het eind van het hert. Bedankt daarvoor dus als je weer gaat broeden ga ik zeker aan de slag.
Groeten
Marga

Hoebrechts zei

Ik herinner mij goed de rol van 2012. Wat een goede 'souvenir'. De avond van Kerst liet ik hem in mijn familie zien en mij petekind vond het heel mooi. Ze vroeg om hem te krijgen om het als sjaal te gebruiken. Wat goede herinneringen. Dank u
Leuk zou wij van de jaar weer zoiets beginnen. Dank u

Anoniem zei

Met heel veel plezier heb ik de crisisbreirol en de winterbreirol gebreid. Ik besef dat het heel veel werk is om de patronen te bedenken, uit te schrijven en te testen maar wat zou het leuk zijn als je met een nieuwe breirol komt!!!
Groetjes, Jo

Flickenstichlerin zei

What a treasure to find these wonderful pattern rolls. You are truly lucky.

Geke zei

De crisis breirol en de winter breirol heb ik met heel plezier gemaakt. ik wist niet dat ik dat kon met dank aan je duidelijke uitleg. Het stimuleert om steeds meer te breien.
Het begon bij het zien van een breirol van Jookies. Die wilde ik maken. Toen die klaar was wilde ik meer.
En ja... nu brei ik weer meer. Dank voor al die mooie patroontjes. Het is steeds spannend welk patroon nu weer te voorschijn komt.
De breirollen zijn inmiddels aangevuld met 2 haakrollen. Het wordt een mooi verzameling.

Annelein zei

Lieve Geke... wat leuk om te horen... fijn dat het je hebt ontdekt meer te kunnen dan je had gedacht... ;)....