maandag 10 oktober 2022

Het nieuwe strijken...

 Van zaterdag op zondagnacht was ik
aan het "spoken".

Soms heb ik van die korte nachten...
en meestal ga ik er dan maar uit. 

Dit keer werden de stofjes voor de
boerenbontquilt (klik) erbij gepakt.


Ik kwam nog twaalf gansjes tekort...
...precies van elk stofje één.

De andere gansjes vlogen allemaal
al netjes in formatie.

Vier van elk waren er
ondertussen al gepatched.


Eigenlijk gaat deze quilt in een slakkengangetje...
... omdat ik er alleen maar
tijdens de bee aan wil werken.

En dat bevalt heel goed.

Ruim van tevoren begin ik met de voorbereiding.


Dus werden braaf de stofjes
getekend en geknipt.

Voor de bee van volgende week.

Dan komen we weer bij elkaar.


Maar de fris geknipte gansjes
zitten ondertussen 
ook bijna allemaal in elkaar.

Zondag kon ik de verleiding niet weerstaan...
... *Ü*...


De gansjes worden tussentijds gestreken...
gewoon door zwaartekracht
en lichaamswarmte.

Echt waar!


De stofjes
een beetje netjes neerleggen
en er vervolgens gewoon op gaan zitten...

... *Ü*...

XXX

3 opmerkingen:

Dientje zei

Haha, ik moest gelijk aan mijn moeder denken, die kon ook op deze manier zakdoeken, theedoeken strijken en misschien ook nog andere dingen. Groet, Dientje

Annelein zei

@ Dientje, wat een slimme moeder... :).

Joke zei

Wat leuk om je vorderingen te zien! Het is zo'n lekker fris quiltje.