vrijdag 21 oktober 2022

Een vroege start...

Deze week is voorbij gevlogen.

Het is nog erg vroeg
wanneer ik dit berichtje tik.

Uit de slaap gewekt
door een kleindochter die het onweer
toch wel wat spannend vond.


Even bij haar gezeten en daardoor verkleumd.
Probeer daarna maar weer eens
in slaap te vallen...
... *Ü*...

Vandaag laat ik jullie mijn 
eerste quiltsteekjes zien
sinds eeuwen.


Gelukkig is het net als fietsen...
je verleerd het niet.

Het is hooguit weer even wennen.

Tot het voorjaar wil ik graag 
drie quilts quilten.


Voor elke quilt heb ik
 twee maanden uitgetrokken.

Met de maand april als uitloop.

Dat betekent vooral een strakke planning
en daardoor minder borduurtijd.


Met deze quilt
... ik ben net een week begonnen...
lijkt het tot nu toe goed te gaan.

Maar de ervaring leert
dat het vooral erop aankomt
het ook vol te houden.


Dat is met deze quilt niet zo moeilijk.

De mooie zachte stofjes
maken dat ik het met veel plezier
elke keer oppak.


Het is al weer 13 jaar geleden
dat ik deze quilt heb gepatched.

Dus de hoogste tijd 
er nu een AFFO van te maken.

Ik ga zo... het is nu 5.15 uur ...
al vast wat quilten.

Want de rest van de dag 
zal het er minder van komen
met zo'n lief klein logeetje.

XXX

6 opmerkingen:

Annelies zei

Schipperen met tijd, ik herken dat. Het wordt een prachtige quilt. Succes !

Coby Breitner zei

Als ze dan af zijn heb je zo'n voldoening en wat zijn ze mooiiiiiii
groetjes Coby

Flickenstichlerin zei

Dear Annelein,
what a beautiful quilt, well deserved to be quilted by hand. You are doing very good with your stitches.
Sylvia

Dientje zei

Deze lonkt naar afgemaakt te worden. Prachtig.
Werd door onrustige hond wakker gemaakt bij de onweer. Heb daarna toch nog even lekker kunnen dommelen.
Groet, Dientje

Karen - Quilts...etc. zei

I'm glad to see you quilting again - this will be a beautiful hand quilted treasure

Quilting Moesje zei

Prachtig!! Het zachte blauw met de mooie rozen :0))))