zaterdag 22 oktober 2022

Mandjesquilt en kleinkind...

 Mijn mandjesquilt
 ligt gelukkig niet stil...
ook al gaat het nu langzaam.


Stiekem hoop ik dat de top
deze winter gepatched is
zodat ik hem in februari
kan doorpitten... 


Ik heb dus een missie.

Dit blokje zit al lang in elkaar
maar daar heb ik nog geen foto van.

Het is een blokje van 5 inch.


Deze is wat groter.

Het patchen duurt dan ook
 ietsje langer.


Ondertussen is deze ook al weer even af...
 en mogen er weer nieuwe blokjes
 voorbereid worden.


De afgelopen twee dagen was
Nora hier te logeren.

Zes is ze al weer.

Ze wilde graag een ontwerp maken
voor een quilt op haar kamer.

"Een poezenzeemeermin oma...
dan kan ik die op mijn kamer hangen.

Als ik hem teken kun jij hem dan maken?"

Er staat ook nog een puff-vis, een walvis,
een lichtgevende kwal, een octopus en nog wat
andere onderwaterdieren op.

Het wordt een hele uitdaging...
maar de poezenzeemeermin
 zou moeten lukken.


Mocht je nu net als ik
 benieuwd zijn wat die 
wiebelige rand rond het hoofd,
de armen en het lijf voorstelt?

Het is de vacht van de poes...
... eigenlijk heel logisch...
...*Ü*...

Het is zo'n heerlijk kind.

XXX

3 opmerkingen:

Annelies zei

Succes met de mandjes en wat een mooie tekeningen !

Karen - Quilts...etc. zei

love the piecing. Can't believe the granddaughter is 6 already - time flies

Quilting Moesje zei

Leuk...en lief :0))