vrijdag 14 oktober 2022

Nog een mandje...

 Deze week is er nog een mandje gemaakt...
...maar dan anders...
... *Ü*...


Kleine kruissteekjes vormen
dit kersenmandje.

Ik vind het wel toepasselijk...

... als dank aan de Schepper
voor ons voedsel.


In het begin is het nog niet zoveel.

Ik ben bij het hengsel begonnen
en daarna verder gegaan
met het gevlochten mandje.


Omdat de lapjes voor de boerenbontquilt
binnen handbereik liggen
kon ik de verleiding niet weerstaan.

De stofjes matchen mooi
met het rode borduurwerk.


Het mandje werd al snel gevuld met kersen.

Voor deze kleine steekjes
heb ik een leesbrilletje nodig.


Er moest nog een klein stukje 
van het hengsel opnieuw.

Maar dat was snel gepiept.


Dit patroon lag hier al jaren
om ooit eens te borduren.

Zo langzamerhand heb ik dit jaar
een hele verzameling van kleine borduurwerkjes
bij elkaar geborduurd.

Voor het komende jaar hou ik dat er zeker in...
... af en toe zo'n klein... overzichtelijk werkje.

XXX


3 opmerkingen:

Dientje zei

Wat een schattig borduursel. Het wordt echt bijzonder met de stofjes erom heen. Groet, Dientje

Karen - Quilts...etc. zei

I love how you are using the embroidery

loulee zei

What a cute wee basket.