woensdag 12 oktober 2022

Mijn eerste blok...

 Vanmorgen heb ik mijn eerste blok
van de Lady's Scrap Basket (klik)
in elkaar gezet.

De komende weken
komen er hopelijk nog
een paar nieuwe bij...
... *Ü*...


Eigenlijk is het patroon bedoeld 
voor de naaimachine...

... maar ik geef de voorkeur
aan het patchen met de hand.

Hiervoor heb ik zelf mallen gemaakt.
Ze werken heel fijn.


Er gaat wel wat voorbereidingstijd in zitten.

Maar ik kan ze zo ook voor
andere projekten gebruiken.


Gisteravond de stofjes geknipt
en het mandje gevormd.

Voor mij de enige manier om te zorgen
dat alles goed aan elkaar komt te zitten.


Het patroon geeft instructies
hoe je dit blok het beste
in elkaar kunt zetten.

Wel handig, want ik had het 
waarschijnlijk iets anders gedaan.


Vanmorgen was het mandje af
en konden de grote zijflappen
eraan gezet worden.


Zo blij met het resultaat...
... *Ü*...

XXX

3 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

I lay all my pieces out like that too for either hand piecing or machine sewing.

loulee zei

Very pretty. I like your idea for using templates.

Cheryll zei

It looks beautiful... xox