donderdag 17 november 2022

Kostbare schatten...

Een poosje terug kocht ik
een doosje met oude handwerkjes.

 Ze zochten een andere plek
en ik maak daar graag ruimte voor.


Ik mocht kiezen...
met of zonder het doosje
waar ze in bewaard werden.

Die keuze was snel gemaakt...
en daar ben ik erg blij om.

Want op de onderkant van het doosje
 staat de naam van de maakster
in prachtig schoonschrift geschreven.


Maar er zat nog veel meer
in het pakketje dat ik kreeg.

Dit avondtasje... 
gehaakt met kraaltjes.


Heel fijntjes gehaakt
 van stevige katoen...
slijtvast bijna.

Er zitten ouderdomsvlekken op...
maar dat geeft het juist nog meer charme.


Wat ook mee kwam
was dit prachtige kleine boekje.


Th. de Dillmont... een bekende naam.
Veel boeken hebben we aan haar te danken.


Er staat van alles in...
....randen...

Maar met wat fantasie kun je er ook
leuke biscornues mee maken.


Alfabetten en monogrammen.

Alles in de kleuren
 rood en blauw.


En dan nog een soort van strijkpatronen.

Op mooi oud
 doorschijnend papier.


Zelfs de achterkant is mooi...


In het kleine boekje zat nog
een klein uitvouwbaar patroonblad.

Allemaal kostbare schatten...

XXX

3 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooie aankoop !

Yolanda zei

Prachtige schatten, Willeke. Toen ik nog werkte (thuiszorg) kreeg ik ook nog wel eens een oud doosje vol met kleine schatten. Al jaren zorgvuldig bewaart... en nu mogen wij het bewaren, koesteren en van genieten. Veel plezier er mee!

Karen - Quilts...etc. zei

very nice old treasures in the box