vrijdag 16 december 2022

Blogmas 16... Sneeuw...

Sneeuw... ja er ligt echt sneeuw buiten...
... en het oogt koud en glad.

Dus kijk goed uit vandaag.

Ik zou op de fiets naar mijn pipa
maar heb dat bezoekje toch maar afgezegd...

Een e-bike is fijn...
... maar ook minder makkelijk 
te corrigeren.

Of te wel...
dan ga je geheid onderuit.


Envelop nr 16 mocht vanmorgen open.

Daar zat een strengetje garen in
met de wonderlijke naam
... Mariner's Compass...

Wonderlijk... omdat mijn simpel brein
de connectie niet helemaal begrijpt...
...*Ü*...

Mocht jij deze wel weten
dan hoor ik dat natuurlijk heel graag.


Deze kleur hoort bij ornament 6
maar zover ben ik nog lang niet.

Ik ben toch gezwicht voor ornament 4.

Gisteravond is er 
zoveel "sneeuw" geborduurd
dat zelfs de buiten wereld
hier een dun laagje 
van heeft mee gekregen...

...*Ü*...


Het wordt zo'n lief tafereeltje...

Hier zie je mijn - early morning stitches -...
... op zijn Hollands...
... vroege morgen steekjes ...

Het was voor mij zo herkenbaar
toen ik dit voor het eerst hoorde 
in een flosstube.

Blijkbaar zijn er nog veel meer
borduursters die genieten van
borduren in de vroege morgenuurtjes.


De foto is niet al te best...
maar links zie je ornament 3
en rechts nummer 5.

En mijn mobiel...
borduurring... 
en leesbril...

Allemaal onmisbaar voor deze SAL.


Gisteravond heb ik niet alleen
sneeuw geborduurd...
maar ook alvast de cirkels
 van ornamentjes 6 en 7 geborduurd.

Ik kan ze dromen...
ideaal om te doen tijdens het
bekijken van wat flosstubes.

Tja... en toen ging het bij nummer 7 fout
en kwam ik voor het eerst niet uit!

...IEK..

Ik geef de gluhwein de schuld...
... *Ü*...

Uithalen is zo'n afknapper...
... dus voorlopig negeer ik het
gewoon maar even.

Voor de breiers...
 later op de dag volgt een blog 
met het nieuwe "huiswerk".

XXX

5 opmerkingen:

Yolanda zei

Wat een weer hé, overal zo glad. Ik leg m'n breiwerkje vast neer, ik ga eerst even naar m'n vader om de was te brengen en mag dan straks even lekker breien <3

Karen - Quilts...etc. zei

what a nice present opening a package a day - the stitching is beautiful

Truus zei

Hier ook weer wit vanochtend- sneeuw ,ijzel??? Maar niet uitgeprobeerd.
Probeerde nog in de webshop de advents sal te bestellen, maar wat ik ook aanklikte,het kwam niet tevoorschijn...pech gehad.
Vreemde naam voor dit kleurtje garen- denk bij die naam eerder aan blauw dan deze kleur, of het moet een houtkleur voorstellen....
Veel borduurplezier binnen
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@Truus, hier is de link https://www.soedidee.nl/Adventkalender. Linksboven zie je een kerstbal met daaronder "soedidee adventskalender 2022". Dat is hem... daarnaast staan ook de "kerstballen".

Annelein zei

@Yolanda, leuk dat je zo enthousiast bent... veel breiplezier.