vrijdag 2 december 2022

Blogmas 2... en nog iets leuks...

 Vandaag is het dag 2.

En natuurlijk was ik heel
nieuwsgierig naar wat er vandaag
uit het pakje zou komen.


Beer heeft gisteren goed opgelet.

Elke keer wanneer ik te dicht
in de buurt van het koffertje kwam
begon hij te brommen.


Maar vanmorgen was het gelukkig zover.

En dan moet ik nog extra geduldig zijn
want er moeten natuurlijk ook 
wat foto's geschoten worden
voor dit blogbericht.

*** SPOILER ALERT ***

Dus wil je dat het voor jou
 een verrassing blijft
 dan moet je nu stoppen met lezen.

In de komende berichten
 zal ik dit niet meer aankondigen.

Zodra je de rode envelop(pen)
ziet ben je alvast gewaarschuwd...
... *Ü*...


Vandaag deze vijf strengen
van Classic Colorworks.

In het echt zijn ze
 meer ingetogen van kleur.

En nu zie je meteen wat ik vanmorgen
als allereerste heb gedaan...

... de lap gelocked...
weg met al die rafels.


Mijn lap is wel verdeeld 
in acht vlakken
maar ik heb ze nog aan elkaar gelaten.

Ik werk graag met een borduurring
en zo werkt dat net wat gemakkelijker.

Wanneer het tweede patroontje klaar is
kan het eerste deel eraf.


Ik heb de vakken
met een frixiepen aangegeven.

En ik heb ook wat streepjes gezet
zodat ik gewoon met de rand kon beginnen
zonder ingewikkeld tellen.

Het is mij gisteren gelukt
om bijna alles te borduren.

Nog één kleine ster...

Of het vandaag gaat lukken
 om "bij" te blijven???

***

Deze week is de week van verrassingen.

Zoals jullie weten ben ik dol
op breirolletjes.

Tijdens de zwangerschap 
van onze kleinzoon 
kreeg ik van een lieve bloglezeres
een prachtige breirol (klik) geschonken.

Maar die is te speciaal 
om hier te delen als patroon.

Het is altijd mijn wens geweest
nog eens een oude breirol
in mijn bezit te mogen hebben 
die ik wel met jullie kan delen.


Een lieflijk klein breirolletje
kwam op mijn pad.

Het bestaat uit 19 delen.

Gemaakt door AS...
- niet SV zoals ik eerst dacht -
... oh wat zou ik graag weten wie dat is.

Vastgenaaid op stevig papier.


Ik kan niet wachten
om de patronen te ontrafelen
en hier met jullie te delen...

Helaas gaat het niet lukken
om dagelijks een patroon
te plaatsen.

Maar ik ga kijken wat ik kan doen.

Een dank je wel aan jullie allemaal
nu ik over de 2 mln vieuwers 
op mijn blog heb gehad
en de 1000ste post 
in aantocht is.
 
XXX

3 opmerkingen:

Yolanda zei

Ohhh, ik hoop zo dat het gaat lukken om de patroontjes te "lezen"... ik heb wel zin in een mooi ajour-rolletje, heerlijk!

Hennie zei

Wat een super leuk cadeau van je vriendin, de breirol zou ik zo aan beginnen erg leuk, maar ik heb er nog eentje liggen die nog niet klaar is.

Anoniem zei

Wat leuk om weer een breirolletje te zien.Ik zal het heel graag breien als je het hier wilt delen.
Betsy