zaterdag 24 december 2022

Blogmas 23 en 24... Kom laten wij aanbidden...

De laatste blogmas...
wat is dat snel gegaan.

Je denkt eerst....
24 dagen... dat is een eeuwigheid...
maar de tijd is voorbij gevlogen!

Het laatste ornamentje is ook weer leuk...
dat krijgen jullie hier vast 
nog wel een keer te zien.

Gisteren... na mijn blog over de breirol
was hier de koek even helemaal op.


's Avonds is er vooral sneeuw geborduurd
met daarop de slee...

Vanmorgen heeft het kindje 
schoenen, een pakje en een sjaal
aan gekregen.


 Vanmorgen ben ik ook verder gegaan
 met het ontwerpen van een alternatief
voor dit ornamentje.

Ik kan niet wachten om het af te maken...

Verder zijn we vandaag 
heerlijk wezen lummelen...


Daardoor moest er 
aan het eind van de middag 
een tandje bij.

Want morgen zorgen wij voor 
het voor- en nagerecht.

We hebben het wel eerlijk verdeeld...
Manlief deed de boodschappen 
en ik mocht in de keuken aan de slag.


Want de meringue voor de pavlova
moest de oven in...
en daar zit het nog steeds
af te koelen.

Tja... en dan heb je ineens
vijf eidooiers.

Daar weet ik wel raad mee!!!

Advocaat maken 
volgens recept van Cees Holtkamp.

Heerlijk!!!


En het was zo klaar...
Volgens mij heeft het al met al
 nog geen 20 minuten geduurd.

En natuurlijk moest het meteen 
 even geproefd worden...
... niet met slagroom...
...maar met stoofpeertjes.


Jammie...

Die stoofperen zijn door manlief geschild...
en in partjes gesneden...
daarna heb ik ze met een Spaanse Zoete
 op het vuur gezet.

Mijn geheim...
een klein beetje caramelstroop toevoegen.

Dit jaar heb ik het vocht niet ingekookt
maar meteen met aardappelzetmeel
gebonden.


Ze staan nog in een ovenschaal op het aanrecht...
maar die verhuizen zo meteen
naar glazen voorraadpotten.

En nu duik ik zo mijn bed in.

Morgen gaan we eerst naar de eredienst.


Met al die kerstdrukte
zou je bijna vergeten
 waar het werkelijk om gaat.

Daarna thuis nog wat 
voorbereidingen voor het eten.

En vervolgens is het dan tijd 
om naar onze jongste dochter
en haar gezin te gaan.

Ik wens iedereen toe
dat je deze dagen in fijn gezelschap 
mag doorbrengen.

XXX

5 opmerkingen:

Zininquilten zei

Jullie ook gezellige dagen gewenst…dat gaat zeker lukken zanik op je blog…heerlijkheden gemaakt….leuke tip van die stroop bij de stoofperen, ga het zeker uitproberen, thanx…..geniet van deze dagen….

Creatieshaken-ria zei

Dat ziet er allemaal perfect uit dat word genieten.
Fijne kerstdagen met iedereen.Groetjes Ria.

Annelies zei

Hele gezellige Kerstdagen toegewenst.

Truus zei

Gezegende Kerstdagen voor jullie en het was vast een heerlijke en gezellige dag vandaag.
groetjes,Truus uit Drenthe

Coby Breitner zei

Loop achter met lezen maar ik hoop dat jullie ook heerlijke Kerstdagen hebben.
Mmmm jammer dat ik de stoofpeertjes niet kan ruiken.
Groetjes Coby