maandag 26 december 2022

Ik voel mij gezegend...

Gistermiddag waren we
 bij onze jongste
en haar gezin...


Zij hebben een traditie
met pakjes
onder de boom.

Al die pakjes...
dat is lastig wanneer je zes bent
en je moet wachten...
niet alleen op opa en oma...
maar ook op je broertje...
die nog slaapt.


Het uitpakken was 
voor de kinderen een feest.

Tijs kreeg oa een kappersset
... en wij kregen allemaal 
een knipbeurt...

Het meest onder de indruk 
was hij van zijn knipwerk
bij opa.

Opa heeft een 
 kaal plekje op zijn hoofd...
en Tijs is ervan overtuigd
dat dit door zijn knipkunsten komt...
... *Ü*...


Nora kreeg oa 
een prachtig poppenhuis...
... wat was ze blij!


Manlief en ik genoten
van al het het kinder-
en grote mensen gepraat.

Fijn wanneer het een ongedwongen
en ontspannen samenzijn is.


Dit zijn ook dagen
 waarop het gemis van geliefden
extra kan binnen komen.

Wanneer jou dat overkomt
dan hoop ik dat er mensen om je heen zijn
waar je het verdriet en gemis mee kunt delen...
een luisterend oor.


Een paar weken terug mochten Tijs en Nora
een eigen kerstbal uitzoeken.

Nog een traditie die elk jaar terugkomt.

Tijs is gek op autootjes...
dus werd het deze brandweerwagen.


Nora is dol op rose
en zachte structuren...
... dus werd het deze fluffy rose bal.

We hebben 's avonds heerlijk samen gegeten...
en nadat de kids naar bed waren gebracht
en na het koffiedrinken
hebben we nog wat spelletjes gedaan.

Het was bijna middernacht
toen ik mijn bed inrolde...
... mooie herinneringen
hebben we samen gemaakt.

Ik voel mij gezegend...

XXX

4 opmerkingen:

loulee zei

Sounds like a wonderful Christmas day. Happy New Year to you.

Arish zei

Maravilloso encuentro. BESICOS.

Anoniem zei

❤️

Annelies zei

Je verwoordt het goed, genieten van degenen die bij je zijn en ook denken aan degenen die er niet meer bij zijn.