donderdag 19 januari 2023

Borduurvirus...

 Deze week ben ik 
met een nieuw borduurwerkje
begonnen.


Het is Christmas Joy
van Carols Cross Stitch.

Meer hierover vind je
waar ook een link 
naar de freebie staat.


Dit zijn de kleurtjes
die ik in eerste instantie
 bij elkaar heb gezocht.

Groen en rood...
altijd een goede combi!


Dit jaar doe ik
 met twee borduurchallenges mee.

De #12in23ornamentstitchalong
 van @caroling55 op IG.

En de #melisamondaysal 
van @cynthiabrew op IG.

Bij die laatste borduur je
elke maand een winterfreebie 
van Melisa van Pinkern Punkin Quilting.

Melissa is een meester
 in het bijna wekelijks
posten van freebies op haar blog.

Tegen het eind van het jaar
hoop ik zo 
tussen de 12 en 24
winterborduurwerkjes
af te hebben.


Weer verder met de Christmas Joy...
door mij omgetoverd naar 
Winter Joy.

Al bordurend 
vielen er toch wat kleurtjes af...
en daar kwamen 
weer anderen voor in de plaats.

Zoals de mosgroene kleur...
en de blauwgroene kleur.

De blauwgroene is nog een beetje
een twijfelgeval.

Maar voorlopig hou ik deze kleur
er nog even in.

Op de foto hieronder
wordt de kleur beter weer gegeven.


Ik borduur op 20 draads katoen
met naaigaren in diverse kleuren.

De stof is door mij met koffie oud gemaakt.

Het is dezelfde stof als van de doorrijgjes.


De lap die je hierboven ziet
is van Reflets de Soie.

Het patroon is een kadootje van vorig jaar,
 voor moederdag.

En de mok???
Die is in de wintertijd
mijn favoriet en staat eigenlijk
de hele dag wel bij mij in de buurt.

... *Ü*...

X X X

3 opmerkingen:

Marguerite zei

Ben meteen bij jou tip blog gaan kijken. Wat een mooi blog met super leuke borduurtjes.

Coby Breitner zei

Echt leuk hoor! Ik ga ook eens kijken.
groetjes Coby

Annelies zei

Heerlijk rustgevend dat borduren !