dinsdag 17 januari 2023

Een heerlijke warme deken...

Het bloggen moet
weer even in mijn systeem komen.

Maar vanaf vandaag
kun je weer regelmatig 
berichtjes hier verwachten.


Hoe gaat het met dit breiprojekt???

Nou... om eerlijk te zijn...
hij is af!!!

De deken is zo groot
dat hij in twee helften is gebreid.

Volgens mij 105 en 115 steken.

Ik heb bolletjes DK gebruikt
van de Z**M*N.

Dubbele draad en naalden van 9 mm.


Met al die kabels
ging het wel een paar keer fout.


Dan werd er eerst een hulpnaald
in het breiwerk gezet.

En werd er 
een klein stukje uitgehaald.


Dat ziet er dan zo uit...
het lijkt spannender dan het 
in werkelijkheid is.


Daarna goed kijken 
dat je de juiste draad neemt
en brei je eigenlijk net zo
als wanneer je het normaal
ook zou doen.

En kijk...
dan is daar al een eerste begin
van de kabel die ik had gemist.


Wanneer alle draadjes 
zijn weggebreit...

...zie je niets meer
van de ingreep.

...*Ü*...


Af en toe werden de helften
bij elkaar gelegd...
... blij met het gekozen patroon.

Meer daarover
 kun je hier (klik) vinden.


De eerste helft van de deken
heb ik traditioneel afgekant...
maar ik wilde ook nog
 de sew bind off proberen.

Die heb ik wel vaker gebruikt 
en ben daar enthousiast over...
... maar bij deze deken was het geen succes.

Misschien door de dubbele draad?

Dus ook de tweede helft
 traditioneel afgekant.


En toen waren er twee
giga lappen
die nog aan elkaar gezet
moesten worden.


Eerst maar eens een klein stukje
aan elkaar zetten om te kijken 
hoe het wordt.

De naad valt als het ware
onder de kabel.

Erg blij mee... 
ook al was het 
door een kleine misrekening
meer geluk dan wijsheid.

... *Ü*...


Het laatste stukje aan elkaar zetten
was nog even een gepriegel.

Dit kwam omdat ik in het begin
bij de eerste helft
een andere kantsteek
heb gebruikt.

Wanneer je delen
aan elkaar moet zetten
werkt het voor mij het best
om de randsteken 
gewoon altijd te breien.

We hebben nu...
door de dubbele draad 
.... een heerlijke warme deken.

Eigenlijk zou ik er
 nog wel een willen breien...
...maar dan van echte wol.

Die staat nu op mijn verlanglijstje.

X X X

8 opmerkingen:

Annelies zei

Echt prachtig !!

Anoniem zei

Mooi geworden ,maar wat een werk ,zeker aan te raden om er eentje van echte wol te breien dan zie je het verschil en je voelt het ook heerlijk warm maar niet te warm !
Fijn dat je blijft bloggen ,net gelezen dat Quitling Moesje mee stopt zo jammer de blogjes soms overgaan naar Facebook enz lang niet zo gezellig !
Ik waardeer het dat sommige blogsters toch stug doorgaan ,dankjewel.

Gr Femke.

Marlien zei

Wauw, wat een klus

Anoniem zei

Wat is de deken mooi geworden.
En heel netjes aan elkaar gezet.
Petje af hoor.
Lia

marga zei

Wat een prachtige kabels. Het corrigeren van de fout lijkt mij wel ingewikkeld. Hoe dan ook het is een geweldige mooie en warme deken geworden.

Helaas is mijn breirol nog niet vergevorderd daar kwam nl. een quilt tussendoor maar ik ga verder hoor.
Groeten
Marga

Guusje, zei

Prachtige deken is her geworden.

Truus zei

Wat is je deken mooi geworden met deze kabel!
Het zal heerlijk warm zijn om hieronder te zitten met dit winterweer.
Gezellige avond en groetjes, Truus uit Drenthe

Winny zei

Geweldig!