zondag 5 februari 2023

Wordt er nog geborduurd???

Je zou bijna gaan denken 
dat er niet meer geborduurd wordt. 

Maar niets is minder waar...
...*Ü*...


Deze twee werkjes zijn geborduurd.

Die onderste ligt wat 
buiten mijn comfortzone
qua kleuren...

Het contrast in de rand
met rood en donkergroen 
 vind ik erg groot
en daardoor erg "hard" over komen.


Dit jaar komen er vooral
kleine borduurwerkjes bij.

Meer daarover kun je
hier (klik) lezen.


Dit is een patroon van Melisa (klik)
  met wat kleine aanpassingen.

Ik bemerk steeds meer de invloed
van het Engels op onze 
prachtige moedertaal.

En dan probeer ik toch
 - een tikkeltje eigenwijs -
een eigen draai
aan een borduurwerkje
te geven.

Melisa liet mij op IG weten
dat erg te waarderen...
... *Ü*...


Ondertussen ging ik ook verder
met Christmas Joy...
door mij omgedoopt tot
Winter Joy.

Lekker inconsequent...
...hier wel de tekst
in het engels.

Maar iets met "blijdschap"
  of "vreugde" is veel te lang
en gaat nooit op dit kleine lapje passen.

Ik denk dat er straks vanzelf
een mandje met allemaal werkjes
met een Engelse tekst
ontstaat.

Meer info over deze freebies
kun je bij de eerder gedeelde linkjes vinden.

Maar wees gewaarschuwd...
bij Melisa kun je zo maar
blijven hangen...
... zoveel moois om te borduren...
en dat deelt zij ruimhartig met iedereen.


Ik borduur veel op 20-draads katoen
met naaigaren.

Dat was in het begin best wel wennen
want je naald glijdt zo van de draad.

Maar blijkbaar krijg je daar handigheid in...
... nu vind ik het heerlijk om zo te borduren.

Ik hou van die kleine steekjes...


Mijn Winter Joy is bijna af...
er komen toch nog een paar boompjes bij
heb ik bedacht.

En dan mag ik er nog
 een speldenkussen van gaan maken.

Hier is het ondertussen bedtijd...
dus ik stop.

Morgen komt er al weer een nieuw verhaaltje...
er is zoveel om bij te praten
over de afgelopen maand.

XXX

Geen opmerkingen: