zondag 2 april 2023

GH 1857...

Blijkbaar heeft al dat moois
in het atelier van Simone
een betoverende uitwerking op mij...
...*Ü*...

Pas een dag later drong het tot mij door 
dat de aanbevolen stof
in de verste verte niet leek 
op de voorbeelden in het boek.


Dus bedacht ik vrijdag
 zelf aan de slag te gaan 
met verf en een witte lap.

Voor het verven van stof 
verwijs ik je graag door naar 
de diverse tutorials op You Tube.

Ik heb de afgelopen jaren 
zoveel tutorials gezien
dat ik op gevoel verf
en gewoon maar wat doe.


Dit was het eerste resultaat.

Na nog een lichte tweede spoeling
werd de lap naar mijn zin.


En toen was het tijd
 voor de eerste kruissteekjes.

Eerst een stukje aan de onderste rand
en vervolgens een start gemaakt
met de linker vaas.


Daarna waren de kozijnen
en de deur van het grote huis
aan de beurt.


Vervolgens werden er stenen "gemetseld"
en heb ik vanmiddag
de donkerblauwe vaas af geborduurd.


Nog even een close up van de vaas.

De GH 1857 
heeft iets dat maakt
dat je moeilijk kunt stoppen.

Blij dat Simone het origineel
naar een borduurpatroon heeft omgezet.

XXX

6 opmerkingen:

Gemma Dankaart zei

Was erg leuk om te doen, de mijne hangt al mooi ingelijst aan de muur.
Heel veel plezier met het borduurwerk

Jess zei

Que hermoso sampler! ❤

Marion van de Sande zei

Hallo Annelein,

Net als jij had ik deze merklap al een tijd geleden gezien, gedubt, maar jouw post vorige week trok me toch wat meer over de lijn. Alleen twijfel ik over de stof/linnen. Ik woon in Limburg en om nou alles van een plaatje te kiezen... Ik heb vaker een patroon en stof in de VS gekocht (omdat het in Nederland niet meer te koop was) en dan bleken de kleuren in het echt toch best vaak af te wijken van de realiteit.

De GH 1857 vind ik juist zo mooi vanwege de kleuren, het donkerblauwe en die paar andere tinten, prachtig, tenminste van het plaatje. Maar Limburg-Vaassen, dat rij je niet even op een vrije middag. Ik had jou al willen vragen welke kleur linnen jij had gekozen bij Soed Idee, maar nu ga je dus verven.

Ik heb een paar keer eerder mijn linnen geverfd met thee. En vanmorgen nog maar weer eens wat tutorials opgezocht. Waar verf jij mee? Met echte verf als Rit of Dylon. Of met koffie, thee, schillen van walnoten?

Na jaren niet meer te hebben geborduurd en alleen maar gequilt, wil ik toch weer eens het borduren oppakken, ik heb nog genoeg patronen liggen, maar deze merklap lonkt toch wel heel hard.

Unknown zei

Ik verf ook heel vaak mijn stof: koffie, thee, rooibosthee....succes gegarandeerd!
Veel plezier met het borduren van dit mooie patroon!
Groetjes Sylvia

Annelein zei

@Marion, de aanbevolen stof lijkt niet op de voorbeelden in het boek en zou ik niet aanbevelen. Ik denk dat je met thee of koffie een heel eind komt. Zie ook een eerder blogje over verven met koffie en thee. Verder vind ik het verloopgaren dat bij het patroon hoort erg mooi. Ook de licht blauwe zijden kleur is een waardevolle aanvulling op het origineel. In het origineel is dat ook het enige garen dat glanst.

marga zei

Zelf stof kleuren ik zou het niet durven Maar het borduurpatroon lijkt mij prachtig.
Fijne Paasdagen.
Gr. Marga