woensdag 31 mei 2023

Mijn zwarte merklap...

 In mei is er vrolijk verder geborduurd.

Mijn zwarte merklap waar ik
hier en hier al eens overschreef
kreeg nu mijn onverdeelde aandacht. 


De laatste steekjes 
waren in januari 2022 geborduurd.

In november wilde ik er weer
verder mee gaan 
... Black sampler november...
maar in die maand
 stond mijn hoofd er niet naar.

Begin deze maand 
 was ik nog steeds
 helemaal ondergedompeld
 in het borduurvirus
en werd deze lap
 met enthousiasme weer opgepakt.


Ik had bedacht eerst dit ornamentje
af te maken...
...daarna zou ik wel verder kijken.


En zo borduurde ik
 braaf mijn kruissteekjes.

Het motiefje
groeide onder mijn handen.

Op IG werden de vorderingen
dagelijks gedeeld.


Het was zo fijn 
om weer met deze lap bezig te zijn
dat ik bedacht
dat dit mijn borduurlap
 voor de maand mei zou worden.

Als je mij al langer volgt 
dan weet je dat ik fan ben (geweest)
van flosstubes.

Daar werken ze soms met hele planborden
...ohhh....

Blijkbaar ben ik er wel 
een beetje mee besmet...
...*Ü*...


Dit motiefje was in ieder geval af
voor ik er erg in had.

En bleek een mooie aanvulling.


Het gaf de bovenkant van de lap 
ineens meer body.

... wordt vervolgd...

XXX

2 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

you must be almost done with this one - it is very pretty

Marion van de Sande zei

Jaaaaaaaaaa, ik ben ook helemaal into flosstubes. En dat begon eigenlijk door jou. je gaf eens de link van de Antique Needleworkers en sindsdien ben ik verkocht en volg ik met veel interesse en enthousiasme een flink aantal flosstubes. Oh heerlijk al die schema's en special starts en zo. Ooit als ik tijd heb wil ik dat ook. Maar vooralsnog ben ik nog te druk met eigen zaak, ons eerste kleinkind en het gezin. Dus eerst braaf mijn laatste quilt afmaken en dan nog 2 wips van BBD en dan mag ik beginnen aan de GH 1857 of een patroon van Brenda Gervais. Maar ooit...