zondag 11 juni 2023

Wat zie jij...

 Ik ben geen echte fan
 van deze zomerse temperaturen.

In de vroege uren gooi ik hier
deuren en ramen open
om wat frisse koele lucht
naar binnen te halen.


Ook gaan de zonweringen naar beneden...
alles om het binnen zo koel 
mogelijk te houden.

Verder doe ik alleen 
het hoog nodige in huis.


Nee... deze temperaturen
zijn aan mij niet besteed...
... maar de zonnestralen...
het vrolijke lichte weer buiten...
... daar geniet ik dan wel weer van...

... *Ü*... 


Dit borduurwerkje 
heb ik een paar jaar geleden
 geborduurd.

Het verhaal van de verspieders
wordt erin uitgebeeld.


Zie jij  kansen of problemen
 wanneer je voor een uitdaging
 komt te staan???

Ik zie vaak eerst de problemen...
en zal er eerst 
een paar nachten over slapen.

Dit borduurwerkje herinnert mij eraan 
om ook naar de kansen te kijken...

Ik wens jou een fijne zondag!!!

XXX

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik denk dat er tegenwoordig een generatie is die de warmte niet meer kan verdragen ,als je jong bent en gezond gaat het nog wel maar daarna !
Bijzonder dat er dan geroepen word o heerlijk die warmte ,maar de korte lontjes komen dan om de hoek kijken !

Sterkte gelukkig heb je afleiding met je mooie borduurwerkjes .

Mvg Tessa .

Marlien zei

Op fb vroeg net iemand:
"Welke wijsheid zou jij iemand gunnen?"
Ik antwoordde:
"De wijsheid om een probleem van meer kanten te bekijken."

Ik blijf ook binnen met dit weer.
Zonnescherm omlaag, luxaflex en gordijnen dicht.
Veel drinken en weinig doen.

Karen - Quilts...etc. zei

your stitching is nice like always. Here in the summer I use the A/C and keep the window blinds open in most of the house but down on the sunny side when the sun shines the harshest. For us this is because of the humidity - it would be dreadfully uncomfortable if windows were left open

Annelein zei

@ Marlien... wijze woorden...

Creatieshaken-ria zei

Het warme weer is niet aan mij besteeds,inderdaad binnen blijven rolgordijnen en markies omlaag en zo min mogelijk doen.