zaterdag 3 juni 2023

Zwarte borduurlap ... vervolg 3 ...

Het Paasweekend waren we weg
en deze lap mocht mee.

Ik dacht lekker veel te kunnen borduren
maar dat viel tegen.

Mijn zwarte garen was praktisch op
en ik was vergeten 
een nieuw klosje mee te nemen.

Gelukkig waren er nog
 heel wat draadjes af te hechten.

Wanneer je op 20-draads stof borduurt
krijg je de borduurnaald niet meer 
door de lusjes aan de achterkant.

Ik gebruik hier een heel dun 
applicatienaaldje voor.


Met het garen dat ik nog had
werden er wat letters geborduurd
en hier en daar een steekje.


Dit waren een beetje mijn "zorgenkindjes"...
het grote ornament en de engeltjes.

Er zat veel te veel rood in
  het midden van het ornament
waardoor de lap niet in evenwicht was.

Maar ook de "engeltjes" van het patroon
waren niet mijn ding.

Ik kreeg er een beetje
de koude rillingen van.

Niet iets om straks in mijn huis
aan de muur te hangen.


Nadat het vele rood werd uitgehaald 
 dacht ik fijn verder te kunnen borduren.

Maar niets bleek minder waar.

Blijkbaar had ik bij een deel van het ornament
het patroonblad een kwartslag gedraaid
en kwam ik niet uit.

Dat is waarschijnlijk ook de reden geweest 
dat ik deze lap indertijd heb weg gelegd.

Ik zal je de details besparen...
maar het probleem werd uiteindelijk
met wat kleine aanpassingen verholpen. 

Niemand die het weet.

...*Ü*...


Om de engeltjes te vervangen
zonder de sfeer van de lap
 teveel geweld aan te doen
moest ik beter mijn best doen.

Maar het is uiteindelijk gelukt.


Ik heb het wel uitgetekend
en af en toe kwamen er al bordurend
nog wat kleine aanpassingen.


Vorige week zijn de laatste steekjes geborduurd
en nog wat draadjes afgehecht.

Ik ben heel blij met het resultaat.

Ik overweeg alleen nog
om het jaartal in rood te doen.

Maar dat is zo gepiept.

Ondertussen ben ik op zoek
 naar een passende lijst.
...*Ü*...

XXX 

3 opmerkingen:

Marlien zei

Wat een klus.
En oplossingen verzinnen is juist echt creatief

Daniëlle zei

Wat een werk! En dan zo fijn! Maar ik snap dat je er trots op bent :)

Anoniem zei

Schitterend ,ik doe het je niet na !
Op naar het volgende project denk ik !?

Vriendelijke groet Pien.