zondag 23 juli 2023

Een uitdaging...

 Op instagram plaats ik regelmatig
foto's van projekten waar ik aan "werk".

Vorig weekend was dat deze...
een patroon met allemaal doorrijgjes.


Daar ben ik dol op...


Het wordt geborduurd 
op 20-draads katoen...
dat zijn 10 kruisjes per cm.

Wel een uitdaging!

Dit jaar is dit mijn vakantiewerkje.

Er is al tweederde
van het totale patroon geborduurd...

... maar het lijkt mij fijn
om deze straks bij mijn stapeltje
met projekten die klaar zijn 
te kunnen leggen.


Ik ben begonnen met
het verder borduren 
van de bovenste rand.

Daarna wat stopjes 
of beter gezegd...
...doorrijgjes.

Als het af is mag ik 
nog op zoek naar een passende lijst...
... dat wordt ook nog een hele uitdaging.

XXX

6 opmerkingen:

Annelies zei

Dat is fijn linnen. Succes !

Anoniem zei

Hallo Annelein/Willeke,

Wil je mij uitleggen hoe je doorstopjes maakt. Ik heb een patroon gekocht maar er staan geen uitleg bij. Ik heb al ergens gezien dat je met cocktail prikkers werkt, dat lost al een probleem wat ik had op. Groeten Inge

Annelein Design zei

Hoi Inge, je rijgt de draad rij voor rij door de stof. Hierbij moet je wel opletten hoe je uitkomt met de linnenslag. Het helpt inderdaad om cocktail stokjes te gebruiken. Bij deze link zie je een beetje hoe ik het doe...

https://anneleindesign.blogspot.com/2022/08/meer-doorrijgjes.html?m=1

Succes! Gewoon eerst een klein proefstopje maken. Met een beetje geduld en wat doorzettingsvermogen gaat het je vast lukken.

Anoniem zei

Dankjewel Annelein! Leuk zo snel antwoord, ik lees veel herkenbare dingen bij jou, het geeft me moed.
Gewoon borduurlinnen gebruiken of nog fijner?
Groeten Inge

Annelein Design zei

Ik weet niet hoe "fijn" je gewend bent te werken. Het ligt ook een beetje aan het garen dat je wilt gaan gebruiken. Hoe fijner het garen hoe fijner de stof. Voor 1 draadje DMC zou ik bijvoorbeeld 16-draads linnen aanbevelen.

Anoniem zei

Oké,daar werk ik het liefst mee, verhouding moet in balans zijn 😉.
20 draads nog niet geprobeerd, misschien is dat iets voor de toekomst, moeilijker aan te komen denk ik ook..
Groeten Inge