vrijdag 28 juli 2023

Hanzestad en kruissteekjes...

 Mijn borduurwerkje
van deze week
wordt een vakantieherinnering.


Het is bijna af...
maar omdat ik vandaag nog niets heb gepost...
deel ik het nu alvast hier.


Met het kader begon ik
in de haven van Hattem...
net als Deventer een Hanzestad (klik).

Dit jaar vieren we
 800 jaar Hanze gedachtengoed.

Het Hanzeverbond gaat terug
naar de middeleeuwen
 en is een samenwerking
van handelssteden rondom 
de Oostzee en Noordzee.


Wanneer we de volgende dag 
verder varen
worden er onderweg
toch wel wat borduursteekjes gemaakt.

Maar minder dan ik had gedacht.


Want de rest van de reis
leg ik het aan de kant
om van de Hollandse lucht
en het landschap te genieten.

Hoe was dat op die Hanzeschepen?

Ik denk dat het leven zwaar was
in die tijd...

... maar toch...

... iets in mij zegt dat er ook toen
een heilzame werking uitging
van een tafereel als dit.


De dagen daarna 
komt het patroontje af
en bedenk ik dat 
een matras speldenkussen leuk zou zijn.

En zo komen er nog veel meer
borduursteekjes bij...


Nu alleen nog wat tekst 
en een jaartal toevoegen...

... maar dat wil ik eerst uittekenen...

Zodat het allemaal
mooi uitkomt.


En dan alles in elkaar zetten...
dat gaat waarschijnlijk na onze vakantie 
pas gebeuren.

Wij hebben nog een week vakantie 
voor de boeg...
... met leuke uitjes.

Ik ben benieuwd of er nog veel
van handwerken komt.

Fijn weekend allemaal!!!

XXX

2 opmerkingen:

marga zei

Ziet er mooi uit. Fijne vakantie.
Groeten
Marga

dq zei

It is beautiful and so much work! Is the red traditional? I love it!
Does your vacation involve sailing or just riding on a boat for awhile or was it just a small excursion? It looks lovely!