maandag 4 september 2023

Hollandsche Schone...

Dit wordt mijn sampler september.


Laatste vroeg Eef (klik)
hoe het met deze lap ging.

Nou... de Hollandsche Schone 
lag heerlijk te slapen en wachtte er
alleen nog maar op
 opnieuw wakker gekust te worden.


Deze lap riep misschien daarom wel
 - vanaf dat ik iets zocht voor deze maand -
... kies mij!


Maar de lap is zo groot...
dat gaat mij nooit lukken in een maand.

Het is wel leuk om in zo'n maand
ook echt iets af te ronden.


Daar heb ik wat op gevonden.

Ik begin met de zwaan en haar jongen...
die wil ik graag af krijgen.

Wel veel kruisjes in dezelfde kleur...
hopelijk gaat dit niet vervelen.

En ik heb meteen besloten dat dit
ook voor de komende jaren mijn 
sampler september wordt.

Net zo lang tot deze schone dame
af is. 


Ik borduur met naaigaren,
hoofdzakelijk Gütermann.

Op 20-draads katoen.


Maar er zijn ook nog wat klosjes
 uit mijn voorraad bij gekomen.

Het wordt bij mij wat fleurige
vooal door dat felle cyclaamrose.


Kijk.. zo ziet deze dame op leeftijd
eruit. 

Een meisje van 13 jaar 
heeft dit meesterstuk
in 1790 geborduurd.

Wat een gevoel voor compositie...
een prachtig ontwerp.

XXX

4 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

that is a very nice piece and it looks to be a lot of work

Arish zei

Precioso, vas a tener que dar miles de puntadas. BESICOS.

Annelies zei

Ik durf het haast niet te zeggen, maar tijdens de verhuizing kwam ik dit comolete pakket met garen en linnen tegen. Ik weet niet eens meer dat ik hem ooit heb gekocht en nu trekt hij. Zeker nu ik hem bij jou zie.

Annelein zei

Gewoon beginnen Annelies... het heet niet voor niets sampler september... ;).