zaterdag 2 september 2023

Hulp gevraagd...

Door mijn post van gisteren
 over de Stitchalong (klik) van Taryn
moest ik weer aan deze denken.

Daar ben ik vorig jaar zomer mee begonnen
door dit blogje (klik) van Chookyblue
over een Churn Dash SAL.


Samen met een zakje vol stof repen
die ik van een vriendin kreeg
was de keuze al snel gemaakt.

Zelf had ik ook nog wat frisse stof liggen.


Een eerste blokje werd gemaakt...
en snel volgden er nog een paar.


Blokjes werden voorbereid...


... daar lag het niet aan.


Daarna systematisch de stukjes stof
aan elkaar zetten.


Tussendoor tijd maken
 om wat plaatjes te schieten.


Wanneer de rijen in elkaar zitten...


... nog even checken of het allemaal klopt...


... aan elkaar zetten en klaar!


Deze blokjes liggen nu al weer een jaar te wachten
op een nieuwe start.

Ik moet gewoon een keer naar een winkel
waar ze de passende stof bij de repen verkopen...
zodat ik de driehoekjes ook kan maken.

En ik zoek stof wat lijkt
 op het ruitje wat je hieronder ziet.

Dat is zo mooi om als  tussenblokjes
te gebruiken.

Maar met dat kleine lapje ga ik dat niet redden.


Dus... mocht jij toevallig iets tegenkomen wat er op lijkt...
zou je mij dan willen tippen?

In mijn hoofd weet ik hoe ik verder wil...
... nu nog de uitvoering.

XXX

7 opmerkingen:

miekequilt zei

Misschien bij Stegeman in Rouveen?

Anoniem zei

Heb je al gekeken bij Stegeman?
Gr Jennee

Willy zei

Bij het handwerkhuis in Spakenburg is er wat van rood/witte stof te koop:
https://www.t-handwerkhuis.nl/stoffen/spakenburgse-stoffen
Succes met zoeken, ik ben trouwens fan van je blog!
Groetjes,
Willy

Saakje zei

Hallo Willeke,

Ik heb nog een grote lap van deze stof liggen. Meer dan 40 jaar oud.

Mocht je belangstelling hebben, hoor ik het graag.

Saakje

Annelein zei

@Saakje.. wat fijn... daar heb ik zeker belangstelling voor...

Annelein zei

@Saakje... misschien even onderling overleggen via mcking at live dot nl.

Hoebrechts zei

Ik heb een heel mooi stuk stof gevonden.
Ik mail u binnenkort daarover
Anne