zaterdag 16 september 2023

Een mooie dag...

 Terwijl ik buiten
 de stoep van onkruid (klik)
probeer te ontdoen...
overhandigt de postbode
een pakketje.


Ik weet mij te bedwingen  
en maak eerst de klus af.

Maar dan wint mijn nieuwsgierigheid het 
en  neem ik de tijd om het pakje te openen.


Dit komt eruit.

Een boekje, een lief klein hemdje
en wat garens.


Het boekje is engelstalig
maar de plaatjes spreken voor zich.

Het witte broder garen 
komt prima van pas bij het
marker handwerken
en ander witwerk. 

Het katoenengaren is precies
 zoals ik gehoopt had.

Wie weet ga ik het
 voor een nieuw breirolletje gebruiken.


En kijk toch...
zo'n snoezig hemdje.

Dat doet mij denken aan 33 jaar geleden.

Het was een prachtige zondag.

's Morgens zat ik nog in de kerk...
maar daarna op koffievisite
bij mijn vader zag ik niet zo zitten.

Mijn buik rommelde wat 
hoewel het nog zeker 
twee weken voor de uitgerekende datum was.

Om zeven uur 's avonds
 hield ik onze jongste dochter in mij  armen.

XXX

Geen opmerkingen: