vrijdag 15 september 2023

Hollandsche Schone...

 Vanmorgen was ik weer vroeg op.


Helemaal niet erg...
want ik borduur deze septembermaand
aan de Hollandsche Schone.

Het zwanenmeer ligt even stil...
... ik ben nog op zoek naar een mooie kleur
voor mamazwaan.


Tot ik die heb gevonden
borduur verder aan andere motiefjes
in de onderste rij.

En zo groeit de lap
telkens iets verder.


Deze twee vaasjes
 zijn ondertussen wat meer gevuld.

Ik worstel wat met de kleuren
 van de grote vaas.

Dus last ik die even voor wat het is.


Ondertussen experimenteer ik ook wat
met de pauw die onder de leeuw komt.

Het fellere blauw maakt de lap sprekender...
maar er moet wel een evenwicht zijn
met de totale lap.


Daarom ga ik ook verder met de vaas
aan de rechterkant van de lap.

Het groen heb ik vanmorgen geborduurd.

Meestal zie je de draadjes niet
 wanneer ik een foto maak.

Dit keer laat ik ze zitten. 

Voor mij borduurt het zo namelijk veel fijner
dan wanneer de losse draadjes
aan de achterkant zitten.

XXX

2 opmerkingen:

Annelies zei

Wat wordt hij prachtig.

Annie Kingma zei

Heel mooi, andere kleurtjes dan die ik had.
Groetnis Annie