vrijdag 24 mei 2024

Opnieuw...

Mijn sjaal is al een paar dagen af
en heb ik ook al een paar keer gedragen.

Je kunt hierhier en hier
meer over de sjaal lezen.

Uiteindelijk heb ik het patroon Mutmacher (klik)
van Anett van Fadenstille (klik) gebruikt.

Het is een gratis patroon op Ravelry
en ik vind de naam dit keer heel toepasselijk.

Ik heb hem al eens eerder gebreid (klik)...
en dit keer brei ik hem zonder de tussenranden.

De ajourrand (klik) die ik eerst had gebreid
ga ik vast nog wel een andere keer gebruiken.


Ik heb dit keer de hele bol opgebreid.

De sjaal heeft nu een fijne afmeting.

En wat ik het allerfijnst vind...
het heeft nu de juiste vorm
zonder het eerst te blokken.


Afgelopen weekend heb ik
 een eucalanbadje gemaakt
en de sjaal daar een kwartier 
in laten weken.

Daarna het water er wat uit knijpen
zonder de sjaal te spoelen.

Ik wikkel mijn breiwerkjes daarna
 in een grote badlaken
waar ik vervolgens met mijn gewicht
het laatste vocht eruit verwijder.

De sjaal is praktisch droog 
en vervolgens leg ik hem op ons bed
om nog even helemaal goed te drogen.


Door de eerste breipoging
had ik wat korte stukjes wol
en die heb ik netjes in kleurvolgorde
gewoon aan elkaar geknoopt.

Ik heb de chirurgische knoop gebruikt
in de hoop dat het goed vast blijft zitten.

Tot nu toe gaat het goed.

Maar ik blijf het een spannend
experiment vinden.


Voor de Mutmacher 
 heb ik Meilenwelt van Lana Grossa gebruikt.

Kleurnummer 2979.

Ik heb alles
 op 3 mm rondbreinaalden gebreid.

Gisteren had ik een lunchafspraak
met mijn jongste
en heb toen ook 
de wolwinkel weer bezocht.

Je begrijpt dat ik daar niet met lege handen
weg ben gegaan.

...*Ü*...

XXX

2 opmerkingen:

Dientje zei

Haha, dat ken ik van die lege handen. Ging laatst alleen kijken naar een soort garen, jaja, alleen kijken. Er liggen hier 5 bollen te wachten op een begin.
Mooie sjaal. Fadenstille heeft mooie patronen. Ik ben ooit begonnen met de Rosinatuch.
Groet, Dientje

Arish zei

Magnífico resultado. BESICOS.