donderdag 16 juni 2022

Oma's sprei....

Bij het nieuw leven inblazen van mijn blog 
zag ik ook nog wat oude berichten
 die ik hier nooit heb gepubliceerd.

Sommigen zijn nog steeds de moeite waard 
om hier te delen.

Zoals deze...
 
  (bron: blog Echt Studio)

  Een ouderwetse sprei,
tegenwoordig gebruiken we 
die woorden bijna niet meer,
gehaakt in banen.

Sprei is vervangen door deken,
en die leg je niet meer op je bed
maar "hang" je over je bank of stoel...
... *Ü*...

Ouderwets wordt ook steeds vaker vervangen door
...  vintage en brocante...

Eerlijk is eerlijk... 
...het klinkt chique... 
...*Ü*...

(bron: Echt Studio)

Wat zo leuk is aan dit patroon?

Het is zo handig om mee te nemen
omdat je het in banen haakt.
 
En na het patroon 
één of twee keer gehaakt te hebben
 kun je vast zonder beschrijving verder haken.

Op het blog van Echt Studio (klik)
vind je niet alleen nog meer foto's
 van dit prachtige projekt!!!
 
Ook is daar het gratis patroon (klik) te bestellen.

Gratis betekent in dit geval
dat je je aanmeldt op de site.

Kun je, indien gewenst,
meteen het materiaal erbij bestellen... ;).

Ik vlieg nu eerst snel door het huis...
er komt zo meteen een lief ventje op bezoek.

Fijne dag!!!

5 opmerkingen:

Truus zei

Haken doe ik niet meer,maar zo'n ouderwetse of vintage sprei heb ik ook nog liggen.
Vreselijk zwaar als ze nat zijn!
Die van mij is gebreid en weet niet meer of het door opoe of mijn moeder is gemaakt
Gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

Annelein zei

@Truus, dat is meer dan een vintage sprei, dat is een erfstuk. Hoe bijzonder. Mijn oude sprei, zelf gehaakt als tiener, is naar de kringloop gegaan...

Truus zei

@ Vind je dat achteraf niet heel jammer Annelein?
Heb wel gordijntjes gehaakt en die heb ik ook nog! Brengt me gelijk op een idee om die bij de achterdeur op te hangen zodat de zon niet op de diepvries schijnt....

Arish zei

Preciosísima colcha antigua tan deseable . BESICOS.

Annelein zei

@Truus, best wel... ook van de gordijntjes...die had ik ook...uit zo'n durable boekje...