maandag 13 juni 2022

Lapje 626...

 Wat ik ook nog tegen kwam 
waren foto's van mijn Lapje 626.

Een prachtige freebie van Annelies
Simone van Soedidee.

Zo jammer dat de freebies niet meer
te downloaden zijn.


De eerste kruisjes zijn geborduurd in 2020
op de geboortedag van mijn moeder.

Per patroondeel werd ook een stukje
van de originele lap getoond.

 bron: FB

Toen ik deze foto zag wist ik meteen
dat ik er ook zo'n rand in rood en blauw
omheen wilde maken.


De lap groeide met elk nieuw deel
dat werd gepubliceerd.

Het alfabet in de kastjessteek 
was  leuk.

Sinds de Amsterdamse weeshuislap
 uit het boek van Berthi ben ik "om".

 
Nog steeds blij dat Joke van Jookies (klik)
indertijd vroeg of ik de lap zou willen borduren.


De stersteek (klik)... ook zo leuk!

Het is nu één van mijn favoriete steken.

Zo verslavend om de voor- en achterkant
gelijk te krijgen.


En toen de laatste rand geborduurd was
kon ook de onderkant in stijl 
worden afgemaakt.

Binnenkort dit lapje maar weer eens 
tevoorschijn halen.

Want heeft ze al wel een mooi zoompje
of ligt ze nog steeds zo op een stapeltje?

Ik zou het echt niet weten... ;-O.

Dan ga ik meteen de eerste tussenrand
iets meer naar het midden verplaatsen.

Daar wordt ik blijer van...
... *Ü*...

Annelies en Simone, 
bedankt voor al die mooie SAL's.

XXX

5 opmerkingen:

AnitaA zei

Hoi, ik ben blij dat je weer schrijft !! Vooral doorgaan !!
Groet
AnitaA

Annelies zei

Leuk het lapje weer te zien !

Hobbyrita zei

Borduren blijft leuk! Alhoewel ik er de laatste tijd minder tijd voor maak, breien doe ik meest van al, maar ik ga toch weer tussenin wat borduurtijd nemen, het is zo leuk om mooie dingen te maken! Jouw lap is prachtig, zoals alles wat je borduurt trouwens.

Truus zei

Mooie merklap met de speciale doorstop randen.
Dat heb ik ook gedaan,al is het effect anders omdat ik met overloopgaren deze lap heb geborduurd.
groetjes, Truus uit Drenthe

Annie Kingma zei

Zo fijn al die borduurwerkjes.
Ja al die randjes per week maakt ik ook.
Fijne dag Groetnis Annie