zaterdag 1 mei 2021

Blij nieuws - wel een jaar later...

Vorige week vertelde ik van een lief klein mannetje
die hier op bezoek zou komen.

Uit de reactie van Willy (klik) begreep ik
dat zij niet op de hoogte was van dit mannetje.

Het zou toch niet???

En ze had gelijk... 
ik heb het gedeeld op FB en IG
...maar niet hier...

De hoogste tijd dus om dat
alsnog te doen.


  Ruim een jaar geleden... 
gingen wij op (k)raamvisite...

Wat was het fijn dat het weer mee werkte.

De kraamzorg had koffie met beschuitkoekjes
voor ons buiten neergezet.

Zo achter glas voelde onnatuurlijk en tegenstrijdig...
....maar wat waren we blij met hem...
en voorzichtig.

Ikzelf was al twee weken voor zijn geboorte
in quarantaine gegaan... uit voorzorg.

Want stel dat de papa van dit ventje
niet bij de geboorte mocht zijn...
... dan stond ik op de reserve lijst.

Het waren ongekende, onzekere tijden.


En toen... een paar weken na zijn geboorte 
mocht ik hem voor het eerst vasthouden.

Wat had ik naar dit moment uitgekeken!
Dat gevoel toen ik hem voor het eerst 
in mijn armen kreeg... onbeschrijfelijk.

Het heeft mij temeer doen beseffen
hoe belangrijk het menselijk contact is.

En nu... nu is dit babytje sinds enkele weken
officieel een dreumes.


Een heerlijk lief, ondernemend en vrolijk ventje...
...die blij en onbevangen de wereld tegemoet treedt...

XXX

12 opmerkingen:

Truus zei

Wat zullen jullie een spannende eerste tijd hebben gehad na de geboorte van dit manneke!
En wat lijken jij en je dochter op elkaar zo van opzij!
Het bericht heb ik ook gemist op FB en moet tegenwoordig van veel mensen zelf steeds hun site opzoeken om te zien of ze wat posten of niet--heel vervelend.
De Palko randen sla ik ook op en het is fijn dat ze steeds wat er al geplaatst is, ook op het patroon staat,zodat je als je later begint vanaf het begin alles kunt borduren.
Heb de vorige van een paar jaar geleden ook gemaakt.
Fijn weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

Jeanneke zei

Dit is Werkelijke Weelde!

Annelein zei

@ Jeanneke... het kostbaarste wat er is...

@ Truus... Heel spannend... en zelfs met het vasthouden in mijn achterhoofd de vraag... doe ik er goed aan... wat als... Maar de papa en mama vonden het belangrijk dat de kleine ook contact ging maken met anderen dan alleen zij... Moedig vond ik dat...

En als ik dit schrijf moet ik ook heel erg aan jou denken... een hele dikke knuf...

De gelijkenis die je ziet klopt. We hebben het verdeeld. De jongste lijkt op mij en de oudste op haar papa.

De ontwerpster van de Palko-lap is zelf een borduurster en dat merk je aan de manier waarop ze haar patronen deelt. Heel fijn. Voor het plaatsen van een foto van haar blog heb ik contact met haar gezocht, in het Duits. En dat was een zeer prettig contact.

Dat is precies de reden geweest dat ik bij FB wegging. Dat hele gedoe met algoritmes is niets voor mij... ;)...

Willy zei

Oh, dus al een jaar, jullie kleine mannetje. Hopelijk kunnen jullie het komende jaar veel knuffelmomenten inhalen. Wij konden nog net gewoon op kraamvisite, maar wekelijks oppassen hoeft niet omdat onze zoon nu thuis werkt. Gelukkig zijn er wel af en toe logeerdagen bij ons. Fijn dat je weer blogt, want facebook en instagram heb ik niet.

Anoniem zei

Wat een heerlijk blog heb je ,fijn dat je jullie klein zoon kon zien en knuffelen.
Ben ook niet van Facebook en instagram ,een blog is toch gezelliger .

Gr Femke.

Karen - Quilts...etc. zei

what a cute little baby to bring you joy!!

Annelies zei

Lieve foto's. Wat gaat de tijd snel.

anja zei

Alsnog van harte gefeliciteerd! Wat lijkt je dochter op jou zeg! Ik ben blij dat je weer blogt, Fb en Instagram vind ik een stuk minder leuk.

franca zei

Een jaar later, maar alsnog van harte gefeliciteerd!

Flickenstichlerin zei

Wie viel Freude doch so ein Enkelkind ist.

Chookyblue...... zei

Precious moments are now even more treasured......

Annelein zei

@ Willy - ongeveer de leeftijd van jou kleindochter... dat was het eerste wat ik dacht toen je laatst een berichtje postte over de logeerpartij. Het knuffelen hebben we gelukkig al lang en breed ingehaald. Fijn dat er logeerpartijtjes zijn...

@ Femke - gezellig dat je meeleest...

@ Karen - Cute he is... ;)...

@ Annelies - Té snel...

@ Anja - We hebben het eerlijk verdeeld. De jongste lijkt op mij en de oudste op haar papa.

@ Franca - dank je...

@ Flickenstichlerin - Genau... herzenswärmend...

@ Chookyblue - So true!