vrijdag 10 juni 2022

Doopjurkje...

In 2020 ben ik begonnen
met het haken van een "doopjurkje".

Ik vind die gehaakte jurkjes zo lief.
En heb er al eens één gehaakt in oudrose.

Blijkbaar slaat het haakvirus
regelmatig toe bij mij...
... *Ü*...


Het patroon is ook goed te gebruiken
voor een klein dekentje.

Maar vergis je niet.

Zoals met al het handwerk
gaat er meer tijd in zitten dan je zo
op het eerste gezicht zou denken.


Eerst haak je dus het bovenste deel,
daarna de onderste rand.

Meer foto's had ik niet,
dus zijn er deze week nieuwe gemaakt.


Het bovenstukje werd gehaakt.

Met een lief halsje...
de bolletjes en de picootjes
doen het zo leuk samen.


Met kleine knoopsgaatjes op de achterkant.

Het gaat steeds meer op een jurkje lijken.


De mouwen lijken wat buiten proporties
maar dat gaat helemaal goed komen.

Echt zo'n werkje
wat vanaf dit stadium bij mij blijft liggen.


Het is één van de eerste projekten
die ik graag af wil maken.

Nog parelmoerachtige knoopjes erbij zoeken
en dan kan ik aan de slag.

XXX

7 opmerkingen:

Flickenstichlerin zei

Lovely work, what a wonderful dress for baptism.

Dientje zei

Je valt van het één in het ander. Wat een leuk jurkje. Groet, Dientje

marga zei

Fijn om weer iets van jou te lezen en te zien waar je mee bezig bent. Ik geniet ervan. Fijn weekend. Marga

Arish zei

Qué preciosidad. BESICOS.

Annelies zei

Wat een prachtig doopjurkje !

Anoniem zei

Wat een mooi jurkje! En wat fijn dat je weer regelmatig blogt, ik geniet altijd van je berichtjes en prachtige werkstukken.
Groet, Jo

Truus zei

Lief dit doopjurkje--wordt het ook gebruikt binnenkort?
Zie dat mijn reacties bij de laatste blogs verdwenen zijn...zou dat te maken hebben met dat ik per ongeluk op niet meer volgen ,heb geklikt? Maar daar ben ik toen niet verder op doorgegaan en krijg nog steeds je blog in mijn inbox.
Goed weekend
groetjes, Truus uit