donderdag 9 juni 2022

Hollands erfgoed...

 In 2020 is er ook een start gemaakt
met de quilt Nederlands Erfgoed
van Hester.

Zoals je in de titel kunt zien
door mij omgedoopt in Hollands Erfgoed.

Zo noem ik hem eigenlijk altijd.
Pas bij het schrijven van dit blog zag ik
dat het officieel "Nederlands Erfgoed" 
moet zijn.

Het was wel even moed verzamelen...
... want het patroon vraagt
nog wel de nodige voorbereiding.


Ik ben begonnen met eea op H250 te tekenen
en per patroondeel in een mapje te verzamelen.

Het is al een eeuwigheid geleden
dat ik die map open heb gehad
maar er zijn al wel enkele blokjes gemaakt.

Nu hoef ik alleen maar een mapje te pakken
en dan begint het knip- en strijkwerk.

Dat doe ik pas wanneer ik ook echt aan het patroon begin.
Veel te bang dat er piepkleine stukjes zoek raken.


Ik heb wat stofjes in de driekleur
apart gelegd voor deze quilt.

Soms uit de quiltwinkel, een beetje uit Marken, 
soms gekregen van quiltvriendinnen
en soms gewoon uit de stoffenwinkel dichtbij.


Mijn ondergrond is "gewone" witte stof...
... ik hou van wit linnengoed (klik).

En vind de "look" zo mooi.

Ik ben nog van de "luier" generatie.

Als op zo'n dag als vandaag 
al die luiers op een rijtje in de zon wapperden...

...*Ü*...


De kleine stukjes stof liggen op mijn quiltrol...
... gekregen van een lieve vriendin.

Dat werkt zo fijn met deze kleine quiltstukjes.

Wel met een bakpapiertje eroverheen
wanneer ik het oprol...
... maar dat leer je snel genoeg...
... *Ü*...

En na heel wat gepriegel
ontstaan er dan vanzelf mooie quiltblokjes.

XXX

2 opmerkingen:

Guusje, zei

Wat leuk dat je weer logjes plaatst. En wat is alles ook weer even mooi.

Dientje zei

Het is een mooie quilt, Nederlands Erfgoed. Ik heb hem gezien, maar twijfelde of ik deze zou maken. Wie weet. En is Helemaal leuk met passende stofjes. Groet, Dientje