woensdag 20 juli 2022

Herinneringen...

In 2009 kreeg ik deze sleutelhanger
van een vriendin.

Het was gemaakt door weer
een vriendin van haar.

Ik kreeg het voor ons vertrek naar Curaçao.


En zo namen we een beetje Hollands Delftsblauw 
mee naar de Antillen.

In twee lagen geborduurd op plasticcanvas
en met veel geduld op de randen
aan elkaar vastgezet met een festonsteek.

Het is door mij jaren gekoesterd
en intensief gebruikt.


Dat is te zien...
 de buitenste rand is bijna helemaal verdwenen.

En nu ligt het als dierbare herinnering
bij mijn andere spulletjes.

De maakster is een paar jaar geleden overleden...
... telkens wanneer ik dit zie 
sta ik even stil bij deze twee vrouwen.


Ik moest hier weer aan denken door de tropische 
temperatuur van gisteren.

Wat was het warm.

Vanaf het middaguur heb ik mij
dan ook binnen verschanst.

Vandaag wordt het gelukkig wat koeler.

XXX 

5 opmerkingen:

loulee zei

Such a lovely little keepsake, a treasured memory of a friend.

Anoniem zei

Wat mooi gemaakt de herinnering aan deze vriendin blijft !
Weet niet waar je woont maar zo te horen word het nog 28 Gr vandaag helaas ,van mij mag het winter worden daar kunnen we beter tegen in ons land.
De mentaliteit in dit land is in deze warmte al helemaal beneden pijl ,zo ook de kort lontjes !

Gr .Petra.

Truus zei

Wat een mooie herinnering aan Mieneke en wat gaat de tijd vlug he.
Koester de fijne herinneringen aan haar-- sterkte
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@Loulou, it is.

@Petra, hier 30 graden, wel weer binnen, anders krijg ik ook een kort lontje... ;)...

@Truus, dit heb ik niet van Mienke, maar ik begrijp je gedachtengang...

Annelies zei

Een hele mooie herinnering