vrijdag 22 juli 2022

Go with the flow...

 Go with the flow...
 ik las het net bij Blij dat ik brei...

en moest vanzelf denken
aan dit haakprojekt.

Het moet van voor 2020 zijn
want de laatste jaren
hebben wij niet meer écht gevaren.


Ik weet zelfs waar deze foto is genomen...
... op ons geliefd plekje 
ergens in de Kop van Overijssel.

Voordat we op vakantie gingen
werden er nog een paar bollen gekocht.

Ik had een leuke CAL,
Crochet-A-Long, gevonden.

Echt een werkje voor op de boot.


Je begint met een paar steken
en al hakend groeien de toeren.

Het was vooral kijken naar de tekening
en dan uitproberen.

De tekening klopte...
en dat maakt het haken zoveel leuker.

Niet denken... gewoon doen!


Soms werd de draad afgebroken
 om in dezelfde kleur maar van een andere bol
vrolijk verder te haken.

Ik maakte mij niet echt zorgen 
of ik uit zou komen met de wol.


Het ging ook niet zozeer om het eindresultaat...
... maar meer om het bezig zijn...

Eigenlijk ook een go with the flow.

Heerlijk op de automatische piloot
haken en nog eens haken.


Deze laatste randen waren 
een uitdaging om te haken.

Nieuwe steken met een leuk effekt.

Tot deze sjaal had ik nog nooit gewerkt
met steken die je "om" de volgende haakte
in plaats van "in".

Helaas heb ik geen link meer naar dit patroon...
... want het is een echte aanrader.

De omslagdoek is uiteindelijk
aan de kringloop geschonken.

Mij ging het om het haken...
iemand anders mocht het dragen.

XXX

4 opmerkingen:

loulee zei

Beautiful crochet shawl. The colours are wonderful.

Chookyblue...... zei

love the colours and the pattern is beautiful.......so are the pics you look on the water......

Annelies zei

Wat een prachtige kleuren. Daar moet nu iemand heel blij mee zijn.

Marlien zei

Hij is prachtig!