maandag 29 augustus 2022

Goed voorbereid...

Ook mijn Boerenbontquilt wordt
voor de komende winter zoveel mogelijk voorbereid.


Van tevoren worden er wat
 gezellige plaatjes voor later geschoten.

Ik denk dat ik net zo blij wordt van zo'n stapeltje stofjes
als menig andere vrouw van diamanten.

...*Ü*...


Het enige echte patchwork in deze quilt
is de rand met de vliegende gansjes.

Uit elk stofje knip ik vier lapjes.
Later kijk ik nog wel welke stofjes
er nog extra bij mogen.


Deze stof wordt gebruikt als achtergrond.

Een prachtige stofje vind ik zelf...
gelukkig staan de gegevens op de zelfkant.


Vier gansjes per stof betekent ook 
dat er acht achtergrondjes nodig zijn.

En dat dan weer twaalf keer.

Gewoon verstand op nul en gaan.

Ik geloof dat ik nog nooit zó georganiseerd
aan het winterseizoen ben begonnen
als dit jaar.

...*Ü*...

5 opmerkingen:

miekequilt zei

Heerlijk om zo bezig te zijn. En straks genieten als je echt aan de gang gaat. Maar van mij mag de winter nog wel even wachten hoor.

Annelein zei

@miekequilt, van mij mag de zomer ook nog wel een poos voortduren. Wel blij met het koelere weer.

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty fabric. Looking forward to seeing what you make with it.

Dientje zei

Soms is verstand op nu, wel fijn, maar dan wel bij iets wat niet fout kan gaan, haha. Wil je beginnen en dan ligt het patroon net verkeerd om of sluit het niet aan bij de vorige. Maar het is een genot om met zulke mooie stofjes bezig te zijn. Groet, Dientje

loulee zei

Beautiful fabrics.