dinsdag 30 augustus 2022

Mijn rolmaatje...

Ik weet niet meer precies sinds wanneer...
... maar ergens deze winter
kwam dit rolmaatje bij ons wonen.

En wat ben ik er blij mee.


Er past van alles in...
zó handig.

Het is mijn "happy place".


Bovenop ligt vaak het borduurwerkje
waar ik op dat moment mee bezig ben.

Voor nu de doorrijgjes van Louise.


Dit glaasje komt van de boot...
er zat een citronellakaars in.

Die had zijn werk gedaan 
en dus mocht het glaswerk mee naar huis.

Werkt prima als tusal.

Wanneer je niet weet wat dit is
raad ik je aan om dit eens op te zoeken.


De middelste bak is vooral genieten.

Hier liggen allerlei frutsels 
waar ik blij van wordt.

Ook nog wat werkjes die half af zijn...
als reminder daar toch eens tijd voor te maken.


De onderste bak is een combi van 
dingen waar ik blij van wordt
en wat naslagwerk of patronen.

Een hele poos hebben hier de twee dozen
van de Lady's Scrap Basket gelegen.

Over de Lady's Scrap Basket kun je hier en hier lezen.


Het is fijn dat de lap in het zicht ligt...
... en zo gepakt kan worden.

Dat ga ik zo ook even doen
wanneer dit bericht gepost is.


Kijk... dit vind ik zo fijn van mijn rolmaatje...
... onder dat houten plankje
kun je zo fijn allerlei los spul verstoppen.

Zoals het mooie speldenkussentje met 
"Needles and Pins" dat ik ooit
van een lieve bloglezeres zomaar kreeg.

Of dat hartje... dat vorig jaar 
 via de post kwam
van een lieve quiltvriendin.


Mijn rolmaatje staat er niet altijd zo keurig bij hoor.

Eén keer in de zoveel tijd gaat de bezem er doorheen
en wordt er een schifting gemaakt 
in wat mag blijven en wat naar boven gaat.

Al moet ik zeggen dat hij dit keer
 al een poosje zo netjes blijft.

Misschien komt het omdat mijn hobbykamer
recent een opruimbeurt heeft gehad.

Aan het eind van de dag komt alles weer
op zijn vaste plek te liggen.

...*Ü*...

XXX

7 opmerkingen:

Dientje zei

Jouw rolmaatje ziet er heeeel netjes uit. Maar je hebt gelijk is echt een fijn maatje. Ik heb bovenop een tafelstrijkplank liggen, heel handig bij het quilten. Groet, Dientje

miekequilt zei

Heel leuk maatje, vooral met dat blad erop. Tusal kan ik niet vinden op Google. Alleen als horlogemerk.

loulee zei

Always handy to have somewhere to keep all those little necessary items.

Arish zei

Un mueble estupendo para tener organizadas las labores. BESICOS.

Anoniem zei

Wat een goed idee ,nu nog de inspiratie terug krijgen om te borduren of te quilten ,helaas staat dat op een heel laag pitje sinds ik verhuist ben krijg ik niet meer het fijne gevoel .

Gr Marian.

Chookyblue...... zei

I have a trolley like that in the house......I should get one for the Chookshed....... All your current favourites.....

Chookyblue...... zei

Forgot to say the top is great on the trolley..... Where did you get that?