zaterdag 27 augustus 2022

Vakje na vakje...

 De lap met doorrijgjes
heeft er weer een paar vakjes bij gekregen.


Het hele patroon is elf vakken breed.

Waar ik vaak niet kan wachten
om met een volgend vakje te beginnen...
probeer ik het nu wat te rekken.


Het is leuk dat de lap straks af is...
... maar het doorrijgen ga ik heel erg missen.

Het voorbereiden van allerlei quiltblokken
is dan ook een mooie afwisseling.


Binnenkort maar weer verder
 met het borduren van de rand.

Het origineel heeft de naam van de maakster
heel groot op de lap staan.

Dat wil ik eigenlijk niet.

Dus ben ik aan het broeden op wat anders.

Misschien komt er nog wel 
een rand met stopjes bij.


Het kan nog alle kanten op.

Straks bedenk ik mij nog
en borduur ik gewoon 
volgens patroon.

... *Ü*...


En zo ziet de achterkant er uit.

De aan- en afhechtdraadjes worden
pas als allerlaatst op "maat" geknipt.

XXX