vrijdag 26 augustus 2022

Tekenen...

 Vorig jaar zijn wij ook met de bee
bij Jookies (klik) op bezoek geweest.

Toen heb ik mijzelf verwend
met een pakket
voor de Lady's Scrap Basket.


De dozen gingen regelmatig open
en de inhoud werd bewonderd.

Eraan beginnen... daar was wat meer
moed voor nodig.


Voor het patroon moeten stoffen 
op maat gesneden worden.

Daarna kun je de lapjes
 met de naaimachine
aan elkaar te zetten.


Dat vind ik best wel een dingetje...
dus werden er malletjes gemaakt
om ouderwets met de hand
te kunnen patchen.

De makkelijkste blokken
waren als eerste aan de beurt.

En toen bleef het verder liggen.


Gisteravond en vanmorgen
ben ik er maar eens even voor gaan zitten.

Voor het komende quiltseizoen
wil ik graag wat blokken klaar hebben liggen
om mee te nemen naar de bee.

Dus ruitjespapier erbij
en blok voor blok tekenen.

Dat ging eigenlijk best goed.

Voor ik het wist waren alle zes mandjes
op papier gezet.

Wat scheelt is dat sommige malletjes
voor meerdere blokken gebruikt kunnen worden.

Maar dat ontdekte ik pas tijdens het tekenen...
... *Ü*...


Zo lang het nog kan maar genieten 
van de mooi gevouwen stofjes in de doos.

Want dit weekend wordt erin geknipt.


Ergens wel jammer... maar het is natuurlijk
niet de bedoeling zo'n doos voor altijd te bewaren.

Straks een warme quilt erbij is ook fijn.

Fijn weekend.
XXX

4 opmerkingen:

Dientje zei

Spannend is het elke keer met een nieuw patroon en mooie stoffen. Komt het wel uit zoals ik het bedacht had? Gaat lukken en straks heb je weer een mooie quilt. Groet, Dientje

Karen - Quilts...etc. zei

I have some of that same fabric packed away in a box for a project that I started some years ago - I do need to get back to it one day! Good luck on your quilt

Annelies zei

Succes ! Een heel leuk patroon.

loulee zei

Sometimes it is a shame to have to cut a pretty fabric collection.