vrijdag 9 september 2022

Borduurtas I

Een oud projekt, begonnen in 2015!

Dat kwam door haar (klik).
...*Ü*...


In haar atelier stond een hele mooie
geborduurde tas.

In die tijd kwam ik regelmatig
 bij Jookies over de vloer
 omdat ik daar diverse workshops verzorgde.

De verleiding was groot...
...heel groot...
... *Ü*...

En zo volgde ik de 2-daagse workshop.

Mijn blog daarover kun je hier (klik) lezen.


Vakkundig kreeg ik te horen wat
de does en don'ts waren.

Aantekeningen werden gemaakt.

Tijdens de workshop was het vooral 
uittekenen van de stof.


Met potlood en liniaal werden
alle onderdelen nauwkeurig
op de stof getekend en uitgeknipt.

Nu heb ik het geluk een lockmachine te bezitten...
dus werd thuis alles netjes gelocked.

Zodat de stof niet zou gaan rafelen.


Want die tas... die zou ik nog lang niet
in elkaar kunnen zetten.

Het moest en zou een echte borduurtas worden.

Dus ging ik op zoek naar 
een geschikt patroon.


De patronen van de "papalap"
werden over de beide zijkanten
verdeeld.

In plaats van over 2 weefseldraadjes te borduren
bedacht ik het over 1 weefseldraadje te doen.

Om maar zoveel mogelijk
borduurwerk op de tas te krijgen.

(wordt vervolgd)

XXX

3 opmerkingen:

Chookyblue...... zei

its coming along so well..........

Anoniem zei

Ik heb je blog heel lang gevolgd maar deze kende ik nog niet. Het is prachtig Willeke.
Fijne dag, Marja.

Karen - Quilts...etc. zei

pretty stitching