maandag 7 november 2022

Iemand een idee???

Vorige week maandag schreef (klik) ik nog
dat de rand
.... de onderste op de foto...
helemaal af was.


Daarna waren de smallere
tussenranden aan de beurt.

Ik had wat in mijn hoofd...
... en gelukkig vond ik mijn mal.


Zonder teveel nadenken
 werden de randen getekend.

Kwestie van verstand op nul
en gewoon gaan.


Toch wel fijn zo'n verdwijnpen.

Duidelijke lijntjes om te quilten
en daarna verdwijnen ze
 met strijkijzer of fohn.


Het quiltgaren kocht ik jaren geleden
bij Petra Prins met de hulp
van Bep Wissel.

Nr 524...  mooi zachtgroen
DMC quiltgaren.

Vorig jaar wilde ik uit voorzorg 
een klosje extra kopen.

Maar het schijnt ondertussen
een antiek garen te zijn...
... *Ü*...


Bij het tekenen van de quiltranden
was het geluk met mij...

... op de hoeken ontstonden 
vanzelf lieve hartjes...


Deze foto werd ergens in de 
afgelopen week geschoten...

Mijn oog viel op dit logo.

Iemand een idee waar het voor staat???


Vrijdag deed ik voor het eerst mee
 met Friday Night with Friends.

Georganiseerd door Cheryll (klik).

De vrijdagavonden worden er hier
 meestal wel steekjes gemaakt.

Borduur-, brei-, haak-, quilt-
of patchsteekjes...
er ligt altijd wel wat binnen handbereik.

Vrijdag werd er dus ijverig gequilt
 aan de tussenranden 
van de quilt die je hierboven ziet.

Een volgende keer
vertel ik meer over FNWF.

XXX

4 opmerkingen:

Annelies zei

Succes met quilten. Ja, die Bep. Altijd goed en lief met haar adviezen. Met het logo kan ik je niet helpen, helaas.

Lin zei

How lovely to have you along on Friday night and such a pretty quilt! xx

Karen - Quilts...etc. zei

a very pretty quilt and your hand quilting is so nice and neat

loulee zei

Such pretty fabrics.