zondag 19 februari 2023

Borduurtas II...

 Op mijn hobbykamer
staat al wat jaartjes een doos
met wat ooit een mooie handwerktas
moet worden.

Ik heb er al eerder over geschreven:
borduurtas I (klik)


Vandaag kwam ik deze oude foto's tegen
en bedacht dat ik er maar weer eens
een blogbericht over zou schrijven.

Want wat zou het gaaf zijn
wanneer ik voor het einde van dit jaar
deze tas ook écht
als handwerktas kan gebruiken!!!


Het patroon van de tas,
de stof en een patroon van letters
kreeg je bij de 2-daagse workshop.

De rits moest je zelf kopen... 
en die ligt al die jaren
braaf te wachten...

 Omdat de stof zo'n prachtige
evenweave heeft
bedacht ik dat het zonde was daar niet meer
mee te doen.


Ik had het patroon van  de "Papa" lap
en besloot daar de tas
mee te verfraaien.

Maar dat was best een hele klus,
want ik borduur één over één.

Ik weet nog dat ik er een tijd
heel intensief aan heb geborduurd...
en dat het toen stil viel...
... zó jammer.


Dit borduurwerk versiert straks
de voor- en achterkant van de tas.

Maar op de zijkanten 
wil ik ook graag nog wat borduren.

En eigenlijk is een kleine versiering op de pas
... aan de bovenkant 
waar de rits komt...
ook heel erg leuk.


Binnenkort toch maar eens kijken
 wat er nog nodig is
aan borduurwerk.

Want ik denk dat ik gewoon té veel wil.

Het wordt hoog tijd 
dat de tas af komt
en ik hem gewoon kan gaan gebruiken.

Ook al betekent dat
minder borduurwerk
dan ik van te voren heb bedacht.

XXX

7 opmerkingen:

Karen - Quilts...etc. zei

very pretty stitching

Anoniem zei

Wat prachtig zo'n borduurtas en wat een werk.Hoeveel uren heb jij in een dag?
Patroontje van de breirol was erg leuk om te doen.
Groeten,
Betsy

Anoniem zei

Schitterend, maar is zo’n borduurwerk niet erg kwetsbaar als ze gebruikt word voor een tas?

Gr Femke.

Annelein zei

@Femke, wel kwetsbaar maar ik heb sterk garen gebruikt, Aurifil, geen DMC.

Miriam zei

Het is heel jammer om zoveel mooi borduurwerk te laten liggen! Als ik jou was zou ik er snel een tas van maken en inderdaad iets minder borduren dan van tevoren gepland.

Truus zei

Het wordt echt een tas om je borduurwerk in mee te nemen én om mee te pronken.
Als je het niet achteloos overal neergezet,heb je best lang plezier van deze tas.
Zelf gebruik ik een zelfgemaakte patchwork tas voor als ik boodschappen ga doen. Daarin zitten mijn papieren enz en ook vaak pakken melk enz. Omdat ik het als schoudertas gebruik,slijt het wel bovenaan waar mijn arm steeds langs komt. Maar meestal duurt het jaren voor ik het weer moet vervangen.
Veel plezier bij het afmaken van deze borduurtas.
groetjes, Truus uit Drenthe

Annelein zei

@Truus, ik hoop er straks ook jaren plezier van te hebben...